۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
صادرات چای ایرانی به ۲۷ کشور جهان

صادرات چای ایرانی به ۲۷ کشور جهان

بر اساس آمارهای گمرک، در سال ۱۴۰۱، چای ایرانی به ۲۷ کشور دنیا صادر شده است. با توجه به رشد ۵۲ درصدی نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای در سال ۱۴۰۲، انتظار می‌رود امسال نیز این روند رو به رشد ادامه یابد.

به گزارش بازار، بر اساس آمارهای گمرک، در سال ۱۴۰۱، چای ایرانی به ۲۷ کشور دنیا صادر شده است. با توجه به رشد ۵۲ درصدی نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای در سال ۱۴۰۲، انتظار می‌رود که امسال نیز این روند رو به رشد ادامه یابد.

براساس آخرین آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در یازده ماهه سال گذشته ۳۳ هزار و ۶۰۰ تن انواع چای ایرانی به ارزش ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به دیگر کشورها صادر شده است. این در حالی است که تنها ۲۴ هزار و ۳۸۳ تن چای در سال ۱۴۰۰ به ارزش ۲۵ میلیون و ۴۵۷ هزار دلار به دیگر کشورها صادر شده بود.

این آمار، نشان دهنده رشد ۱۶ میلیون دلاری صادرات به لحاظ ارزشی و ۹ هزار تنی به لحاظ وزنی بوده است. به عبارت دیگر می‌توان گفت صادرات چای در یازده ماهه سال گذشته به لحاظ ارزشی ۶۲ درصد و به لحاظ وزنی ۳۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است.

آذربایجان، اردن، ازبکستان، افغانستان، امارات متحده عربی، اوکراین، آلبانی، آلمان، بحرین، بلاروس، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، سوئیس، سوئد، عراق، روسیه، فرانسه، قرقیزستان، قزاقستان، قطر، کانادا، کویت، گرجستان، هلند و هندوستان ۲۷ مقصد چای ایرانی در یازده ماهه سال گذشته بوده‌اند.

کد خبر: ۲۱۴٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha