۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
نیروگاه سیکل ترکیبی لرستان افتتاح شد
با حضور فتاح؛

نیروگاه سیکل ترکیبی لرستان افتتاح شد

لرستان- نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی استان لرستان با حضور فتاح رئیس بنیاد مستضعفان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار بازار، نیروگاه سیکل ترکیبی استان لرستان صبح پنج‌شنبه با حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید.

پرویز فتاح در حاشیه این بهره‌برداری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروگاه خرم‌آباد سیکل ترکیبی و فاز نخست آن شامل سه واحد گازی و دو واحد سیکل بخار و ترکیبی است.

وی با بیان اینکه سال ۸۴ مجوز نیروگاه لرستان گرفته شد، افزود: لرستان نیروگاه نداشت و از شبکه سراسری برق مصرفی خود را می‌گیرد که در اوج مصرف در تابستان کل استان بالغ بر ۷۰۰ مگاوات مصرف و از شبکه برق می گیرد، حسن داشتن نیروگاه این است که از این راه طولانی که شبکه برق طی می کند از مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد مصون می ماند و کیفیت برق در استان بهتر می شود.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور عنوان کرد: دو واحد گازی صد درصد به مدار آمده که به بهره برداری رسید و هر کدام ۱۶۲ مگاوات برق می دهند و در مجموع ۳۲۴ مگاوات است که تابستان در اوج مصرف در مدار خواهند بود.

وی بیان کرد: ۴۵ درصد مصرف لرستان را می توانند تامین کنند و تا پایان سال واحد بخار که ۱۶۰ مگاواتی خواهد بود وارد مدار می کنیم که در مجموع ۴۸۴ مگاوات است.

فتاح تصریح کرد: قرارداد فاز دوم نیز بسته و ۴۸۴ مگاوات هزار مگاواتی خواهد شد و علاوه بر اوج برق مصرفی، کل لرستان را می‌تواند در اوج مصرف تابستان تامین کند و  ۱۸ درصد هم ذخیره داشته باشد.

وی با بیان اینکه این نیروگاه یکی از اساسی ترین سرمایه گذاری ها در لرستان خواهد بود، گفت: تاکنون برای این واحد دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و تا پایان سال یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد لذا اگر فاز دوم نیز اجرایی شود دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد که در مجموع شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: این بنیاد از منابع خود و بخشی از ارز صندوق توسعه ملی استفاده شده که باید این بدهی را بدهیم و نیروگاه متعلق به بنیاد مستضعفان خواهد بود که امیدوارم به زودی این نیروگاه را وارد بورس کنیم.

کد خبر: ۲۱٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha