۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
آموزش و پرورش با اجرای غلط رتبه بندی آرزوی چندساله فرهنگیان را ذبح کرد
نایب رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس:

آموزش و پرورش با اجرای غلط رتبه بندی آرزوی چندساله فرهنگیان را ذبح کرد

زنگنه، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: متاسفانه وزارت آموزش و پرورش با اجرای غلط رتبه بندی و آئین نامه اجرایی آن آرزوی چندین ساله فرهنگیان را ذبح کرد.

به گزارش بازار، محسن زنگنه در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۵ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد بررسی علل و عوامل تأخیر در پرداخت حقوق اسفندماه ۱۴۰۱ فرهنگیان، گفت: متاسفانه وزارت آموزش و پرورش با اجرای غلط رتبه بندی و آئین نامه اجرایی آن آرزوی چندین ساله فرهنگیان را ذبح کرد.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاخص ها که امکان اندازه گیری ندارد و کاملا سلیقه ای است برای این موضوع لحاظ شد، افزود: زمانی که ۳۰۰ امتیاز در اختیار کسی باشد که نگاه او می تواند در رتبه بندی تغییر ایجاد کند باعث می شود که بین معلمان اصطحکاک ایجاد شود به گونه ای که رتبه معلم و فرهنگی که سال ها خدمت کرده و قابل تقدیر در شهرستان و استان است به دلیل نگاه های سیاسی از رتبه فردی که حکم استخدام وی خشک نشده، کمتر است.

وی اضافه کرد: چگونه از سازمان برنامه و بودجه انتظار داریم خلاف قانونی که خودمان تصویب کردیم عمل کند، محاسبه دقیق اعتبارات موردنیاز رتبه بندی توسط وزارت آموزش و پرورش و عدم اشراف معاونت توسعه و ذیحساب این وزارتخانه عامل اصلی این امر است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: اگر آموزش و پرورش تخمین درستی از نتیجه رتبه بندی داشت و اعتبارات موردنیاز را به درستی برآورد می کرد انتظار این بود که در نیمه سال با ارائه لایحه به مجلس تقاضای اصلاح ردیف های بودجه ۱۴۰۱ را داشته باشد یا از سران قوا جهت انتشار اوراق اجازه می گرفت.

زنگنه با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش حتی نتوانست از ظرفیت ایجاد شده توسط دولت برای انتشار اوراق مالی- اسلامی در انتهای سال استفاده کند، تصریح کرد: تعجب می کنم که بزرگواران در مجلس از سازمان برنامه و بودجه انتظار دارند سقف بودجه را رعایت نکند.

وی افزود: بنده در سازمان برنامه و بودجه شاهد بودم که غروب ۲۸ اسفند بود که جناب آقای وزیر در سازمان حضور پیدا کردند و اصرار داشتند از محل اوراق مالی و اسلامی که تمام شده بود مبلغی اختصاص داده شود.

کد خبر: ۲۱۴٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha