۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
افزایش قیمت نفت برنت در روزهای اخیر
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

افزایش قیمت نفت برنت در روزهای اخیر

کارشناس بازار سرمایه گفت: در روزهای اخیر قیمت نفت به بالاترین سطح خود در یک ماه گذشته رسید.

به گزارش بازار، حمید درعلی، تصریح کرد: در ماه گذشته قیمت نفت برنت به دلیل نگرانی از بحران بانک جهانی و افزایش نرخ بهره، به رقم کاهش تولید نفت اوپک در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۱) و همچنین تعمیر و نگهداری میادین نفتی در آنگولا و توقف برخی از بخش‌های عراق، به ۷۰ دلار در هر بشکه رسید، به گونه‌ای که قیمت نفت برنت در ماه اسفند ۱۴۰۱ به پایین‌ترین سطح خود در ۱۵ ماه گذشته رسید.

وی افزود: پس از اعلام غیرمنتظره تولید اوپک پلاس به بیش از یک میلیون بشکه در روز قیمت آتی نفت برنت در روز دوشنبه ۱۴ فروردین ۷ درصد افزایش یافت و به بیش از ۸۵ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین سطح خود در یک ماه گذشته بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش موسم به اوپک پلاس در روز یکشنبه اعلام کردند که تولید خود را حدود یک میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهند که در حال حاضر این رقم در ماه اکتبر به ۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.

در علی افزود: عربستان سعودی که پیشتاز اوپک است، بیشترین سهم از کاهش اخیر داشته است، به گونه ای که حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز، عراق ۲۱۱ هزار بشکه و سپس امارات با ۱۴۴ هزار بشکه در روز کاهش داده اند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: این امر چشم انداز تورم و نرخ‌های بهره را کمی پیچیده‌تر می‌کند، چرا که بسیاری از سرمایه گذاران معتقدند کاهش فشار قیمت‌ها به بانک مرکزی، فضایی را ایجاد می‌کند که می‌تواند جلوی این سیاست انقباضی خود را بگیرد و شاهد جهش قیمت نفت باشیم.

درعلی گفت: از طرف دیگر یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت نفت در روزهای اخیر، اختلافی که میان مقامات کرد در هفته گذشته اتفاق افتاد، بود که همین امر باعث شد حدود ۴۰۰ هزار بشکه از بندر جیحان ترکیه متوقف شود. این کارشناس تصریح کرد: بنابراین با توجه به کاهش عرضه نفت در جهان از یک سو و خوش بین بودن به بازارهای داخلی چین در سمت تقاضا، می‌توان شاهد افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی باشیم.

درعلی در پایان با اشاره به کاهش عرضه و افزایش تقاضا در بازارهای جهان گفت: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که احتمال افزایش قیمت نفت در بازارهای جهان می‌توانیم باشیم که این رشد تا محدوده ۹۵ دلار تا ۱۰۰ دلاری هم پیش بینی می‌شود.

کد خبر: ۲۱۴٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha