۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
توسعه فناوریهای بنیادی در نفت و گاز نیازمند نگرش نو در بهره برداری است
در گفتگو با بازار عنوان شد

توسعه فناوریهای بنیادی در نفت و گاز نیازمند نگرش نو در بهره برداری است

یاسوج- رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد ۲۵درصد از منابع نفتی ایران را دارد و استفاده از فناوری های نو سبب توسعه فناوریهای بنیادی در صنایع بالادستی می شود.

شمس الدین هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تشویق جوانان برای ورود به حوزه نفت و گاز باعث می‌شود که به همراه آنها نوآوری‌های دیجیتال نیز به این حوزه وارد شوند و نوآوری در این عرصه با بهره‌گیری از نیروی کار جوان محقق می شود.

وی افزود: نیروی جوان این قابلیت را دارد که هسته مرکزی انتقال و دستیابی صنعت به تکنولوژی‌های جدید باشد.

هاشمی نوآوری در این عرصه را بستری برای ورود استارت‌آپ‌های فناورانه با هدف دستیابی به نوآوری‌های بنیادی به حوزه بالادستی صنعت نفت، عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نبض فناوری در بسیاری از حوزه‌های فناورانه بالادستی صنعت نفت، در دستان تعداد بسیاری از شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان است که بیشتر آنها بر پایه استارت‌آپ‌های فناورانه موفق شکل گرفته‌اند.

استارتاپها بازوی توسعه فناوریهای بنیادی
وی تصریح کرد: استارت‌آپ‌ها به عنوان بازوی توسعه فناوری‌های بنیادی در حوزه بالادستی صنعت نفت قلمداد می‌شوند که حرکت به سوی شایستگی فناورانه جدید و نوآوری بنیادی را رقم می زنند.

هاشمی با بیان اینکه این شرکت‌ها با فعالیت‌های تحقیقی متعدد و محرکهای بسترساز آغاز به کار می‌کنند و نیاز به منابع محدودی دارند، گفت: در راستای ایجاد فضای رقابتی در ارائه ایده های نو و متناسب با مزیت های نسبی استان، استارتاپ ویکندها می توانند بسیار موثر باشند.

وی بیان داشت: نوآوری و کسب و کارهای فناورانه در استان، در حد قابل قبولی فرهنگ سازی شده و بخش خصوصی نیز انگیزه کافی برای سرمایه گذاری در این بخش را دارد.

هاشمی تصریح کرد: این سازمان از ایده های برتر حمایت های مالی و آموزشی می کند و در این راستا طرحهای بومی کسب و کار اهمیت ویژه ای دارند.

وی افزود: برای حمایت از ایده های نو، بکر، خلاقانه و قابل سرمایه گذاری، حضور سرمایه گذاران در استارتاپها بسیار مهم است.

کد خبر: ۲۱٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha