۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
ضربه میلیاردی کرونا به پیکره اقتصاد چهارمحال و بختیاری؛ ۳۱ هزار واحد صنفی متضرر شدند
بازار گزارش می دهد؛

ضربه میلیاردی کرونا به پیکره اقتصاد چهارمحال و بختیاری؛ ۳۱ هزار واحد صنفی متضرر شدند

شهرکرد - کرونا تاکنون میلیاردها تومان خسارت به کسب‌وکارهای اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری وارد کرده و مشکلات بسیاری برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است.

بازار؛ گروه استان ها: استان چهارمحال و بختیاری با شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کرونا در اسفندماه سال گذشته درگیر این بیماری شد و شیوع این بیماری سبب شد تا زمینه ورود مردم به بازار کاهش یابد.

بازاریان از میوه فروش تا توزیع کننده آجیل با فروش کم روبرو شدند و این امر سبب شد تا فعالان اقتصادی شب عید متفاوتی را با سال های گذشته تجربه کنند.

شیوع کرونا در کشور و استان چهارمحال و بختیاری موجب شد تا بسیاری از کسب و کارهای اقتصادی با توجه به مصوبه ستاد کرونا تعطیل شوند و این امر خسارت های قابل توجهی را در بخش های مختلف اقتصادی در این استان وارد کرد.

 بخش اصناف به عنوان مهمترین بخش اشتغالزای چهارمحال و بختیاری در پی شیوع کرونا با خسارت های قابل توجهی روبرو شد.

۳۱ هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری در پی شیوع کرونا خسارت دیدند
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار بازار می گوید: شیوع کرونا به بیش از ۳۱ هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرده است.

حسن شمسی پور با بیان اینکه واحدهای صنفی خسارت‌دیده در چهارمحال و بختیاری در ۱۴ بخش است، ادامه داد: آرایشگران زنانه و مردانه، پوشاک‌فروشان، پارچه‌فروشان، آجیل‌فروشان، شیرینی‌فروشان، رستوران‌داران، تالارهای پذیرایی، طلافروشان، کافی‌شاپ‌ها و… از مهم‌ترین صنف‌های آسیب‌دیده ناشی از کرونا هستند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تمهیدات لازم برای حمایت از واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا در این استان اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات به واحدهای صنفی برای جبران خسارت ها مورد توجه قرار گرفته است.

دو هزار و ۸۰۰ نفر فعال فرهنگی و هنری از شیوع کرونا در این استان طی سه ماه گذشته متضرر شدند

شیوع کرونا به بخش فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری نیز خسارت وارد کرده است. به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان بیش از ۶۰ میلیارد ریال به بخش فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد شده است.

ابراهیم شریفی در گفت و گو با خبرنگار بازار بیان کرد: بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر فعال فرهنگی و هنری از شیوع کرونا در این استان طی سه ماه گذشته متضرر شدند.

وی گفت: مراکز فرهنگی و هنری در این استان در پی شیوع کرونا تعطیل شدند و خسارت های قابل توجهی به این بخش وارد شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ۲۵۰ فعال رسانه ای نیز در پی شیوع کرونا در این استان متضرر شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسته حمایتی برای جبران خسارت های اهالی فرهنگ و هنر تدوین شده است، بیان کرد: پرداخت حق بیمه، پرداخت تسهیلات و... از مهمترین حمایت های پیش بینی شده از این قشر است.

چهارمحال و بختیاری استانی گردشگری به شمار می رود، هرساله در ایام نوروز و فصل بهار مسافران بسیار راهی این منطقه می شوند. تعطیلی هتل ها و مراکز تفریحی و گردشگری و جلوگیری از ورود مسافر به استان در پی شیوع کرونا موجب خسارت های سنگین به بخش گردشگری این استان شد.

۶۰۰ میلیارد ریال خسارت به صنعت گردشگری چهارمحال و بختیاری وارد شده است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در این زمینه به خبرنگار بازار گفت: شیوع ویروس کرونا بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال خسارت به صنعت گردشگری چهارمحال و بختیاری وارد کرده است.

مهرداد جوادی تصریح کرد: هتل‌ها و مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و... استان چهارمحال و بختیاری در پی شیوع کرونا دچار خسارت و زیان شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ضریب اشغال تخت‌های هتل‌ها در استان چهارمحال و بختیاری تاکنون صفر بوده است.

وی تاکید کرد: کرونا  بیشترین خسارت را به هتل ها و مراکز اقامتی وارد کرده است و خسارت این بخش بیش از ۱۶۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعطیلی مراکز تفریحی و گردشگری در پی شیوع کرونا موجب متضرر شدن فعالان این بخش شده است، بیان کرد: بیش از ۲۲ میلیارد ریال خسارت به مراکز گردشگری و تفریحی استان چهارمحال و بختیاری واردشده است.

حمایت از کسب و کارهای اقتصادی آسیب دیده در استان چهارمحال و بختیاری ضروری است و باید دولت نگاه ویژه به این استان در زمینه جبران خسارت ها داشته باشد.

کد خبر: ۲۱٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha