۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
رشد تولید و مهار تورم سبب رونق کسب و کارها می شود
کارشناس اقتصادی:

رشد تولید و مهار تورم سبب رونق کسب و کارها می شود

بیرجند_ یک کارشناس اقتصادی در خراسان جنوبی گفت: رشد تولید و مهار تورم سبب درآمد زایی مردم، رونق کسب و کارها، تشویق سرمایه گذاران و بهبود نسبی وضعیت مردم می شود.

مهدیه ضیائیان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به شعار سال که مقام معظم رهبری برای سال 1402 انتخاب کرده اند، گفت: باتوجه به اینکه در چند سال اخیر اهمیت اقتصاد مقاومتی و نقش موثر آن در پیشرفت و آبادانی کشور همواره مورد توجه بوده شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب رشد تولید و مهار تورم اعلام شد .

وی افزود: در این راستا استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود و بکارگیری نیروهای کارآمد در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر سال« مهار تورم و رشد تولید» نقش مهمی خواهد داشت. وی با اشاره به این که رشد تولید راهکاری مناسب برای رسیدن به خودکفایی و عدم وابستگی اقتصاد به نفت به شمار می‌رود، تصریح کرد: رشد تولید نیازمند تلاش همه جانبه است و همچنین خرید کالاهای ایرانی موجب رونق تولید و بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی کشور خواهد شد.

به گفته این کارشناس اقتصادی ضروری است تولید کنندگان داخلی با افزایش کیفیت محصولات به گرایش بیشتر افراد به سمت کالای ساخت داخل و در نتیجه جهش تولید کمک کنند.

ضیائیان با ببان این که همکاری و همراهی مردم و مسئولان در جهش و توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی دارد، اظهار داشت: برای رسیدن به رشد تولید و مهار تورم ، مولفه‌های مختلفی موثر است که یکی از آنها بحث افزایش اقتدار و امنیت در مرزها و در داخل کشور است.

وی بیان داشت: تا زمانی که امنیت کاملاً تأمین نشود قطعاً هیچ کس در هیچ کاری موفق نمی‌شود، زیرا امنیت پیش‌نیاز همه موفقیت‌ها است. در این زمینه نیروهای مسلح رسالت بسیار سنگینی دارند و خوشبختانه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در این سال‌ها ثابت کرده‌اند در حوزه امنیت آفرینی از کار آمدی لازم برخوردارند.

وی عنوان داشت: با تامین امنیت در مرزها جلوی قاچاق کالا گرفته می شود و به این ترتیب به رشد تولید کمک خواهد شد .

این کارشناس اقتصادی گفت: نکته دیگر در حوزه اقتصاد و رشد در تولید، مسئله هم افزایی دستگاه‌ها با یکدیگر است که بسیار مهم و کلیدی است .

به گفته ضیائیان هم افزایی بین دولت، قوه قضائیه قوه مقننه، مردم و کارآفرینان ضروری است تا ان‌شاءالله بتوانیم به اوج تولید اقتصادی برسیم و تا زمانی که هم افزایی صورت نگیرد، قطعاً هدر رفت انرژی‌ها را در پی خواهد داشت و در این زمینه دولت باید همچنان محور اقدامات باشد.

وی اظهار کرد: نکته بعد نگاه به ظرفیت های داخل کشور است و ترجیح دادن ظرفیت های داخلی بر ظرفیت های خارجی است که خود چراغ راهی برای مااست که می‌تواند ما را از وضعیت موجود به سطح مطلوب برساند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر کشور ما از نیروی انسانی کارآمد و عناصر نخبه و اندیشمند در حوزه اقتصاد برخوردار است.

وی با اشاره به این که زمین و آب همه به اندازه کافی در کشور است، افزود: بنابر این بستر رشد تولید آماده است. تنها چیزی که باید بیشتر تقویت شود پیدایش یک اراده قوی برای قطع امید از بیرون و توجه و تمرکز حداکثری به ظرفیت‌های درون است . در این رابطه باید بستری برای کارآفرینان مهیا شود و بنگاههای تولیدی باید با کار ده برابری، تولید را به جایی برسانند که در زندگی مردم اثر بگذارد.

کارشناس اقتصادی بیان داشت: مسائل اقتصادی که امروزه در کشور مطرح شده متعدد است از جمله «اصلاحات نظام بانکی، گمرکی و مالیاتی» و «بهبود فضای کسب‌وکار» اما نقش تولید بی‌همتا است و با راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل و ارتباط با فروش و بازارهای خارجی، مشکلات اقتصادیً پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام خواهد شد.

ضیائیان گفت: تولید تأثیر مستقیم در اقتصاد و اقتصاد بارور تأثیر مستقیم در استقلال دارد و زمانی که دشمنان قسم خورده به دنبال فشار حداکثری و اعمال تحریم های ظالمانه بر ضد ملت شریف ایران هستند و می خواهند برای رسیدن به مطامع خود، جمهوری اسلامی را به زانو دربیاورند و موجب کوتاه آمدن ما از مواضع محکم سیاسی شوند، بهترین کار تلاش در جهت رونق اقتصادی و تولید است.

وی ادامه داد: رشد تولید و مهار تورم سبب درآمدزایی برای مردم، رونق کسب و کارها، تشویق سرمایه گذاران و بهبود نسبی وضعیت مردم می‌شود.

وی با اشاره به این که با افزایش تولید زمینه برای درآمد زایی دولت بیش از گذشته فراهم می‌شود، تصریح کرد: زمانی که درآمد مردم بالا برود طبعا درآمد دولت از بخش دریافت مالیات نیز افزایش پیدا می‌کند و همچنین با رونق تولید به عدم وابستگی به نفت و درنتیجه بالارفتن درآمد دولت و کاهش نقدینگی و تورم خواهیم رسید .

کد خبر: ۲۱۳٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha