۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
تصمیمات خلق الساعه پاشنه آشیل دولت | دلالی از سرمایه گذاری پیشی گرفته است
رئیس هیات مدیره زنجیره تولید گوشت مرغ پیگیر:

تصمیمات خلق الساعه پاشنه آشیل دولت | دلالی از سرمایه گذاری پیشی گرفته است

گرگان- اردلان، رئیس هیات مدیره زنجیره تولید گوشت مرغ پیگیر گفت: تصمیمات خلق الساعه در حوزه تولید و بازرگانی باعث بروز مشکلات جدی در سال های گذشته برای تولیدکنندگان و بازرگانان شد.

شروین اردلان در گفتگو با خبرنگار بازار در توصیه به دولت برای بهبود شرایط اقتصادی کشور، اظهار کرد: راه برون رفت کشور از وضعیت فعلی، افزایش تولید و ایجاد رغبت بیشتر سرمایه گذاری در بخش تولید خواهد بود.

رئیس هیات مدیره زنجیره تولید گوشت مرغ پیگیر با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به حوزه تولید و اشتغال، افزود: امیدواریم دولتمردان در سال جدید راهکاری بیاندیشند و بستری را آماده کند تا تولید به صورت ویژه تری دیده شود.

وی به دولت نسبت به اتخاذ تصمیمات خلق الساعه در حوزه تولید، واردات و صادرات هشدار داد و گفت: بهتر است تصمیمات و دستورالعمل های این حوزه با تامل و کارشناسی بیشتری انجام شود.

این فعال اقتصادی معتقد است: دولت باید پس از ابلاغ هر دستور العملی حداقل شش ماه فرصت دهد و سپس نسبت به اجرای آن اقدام کند چراکه در این مدت خلاهای موجود را می توان بررسی و رفع کرد.

او با بیان اینکه در گذشته پس از ابلاغ دستورالعمل نسبت به اجرای آن اقدام می شد، افزود: در چنین شرایطی به دلیل اجرای ضرب العجلی، روند کار به چالش هایی برخورد می کند که در نهایت آسیب آن متوجه تولیدکننده و بازرگان خواهد شد.

او رونق بازار بورس به واسطه مشارکت مردم را منجر به رشد تولید دانست و گفت: در سال های ۹۷ تا ۹۹ بورس کشور وضعیت خوبی داشت.

رئیس هیات مدیره زنجیره تولید گوشت مرغ پیگیر اضافه کرد: افزایش تقاضای سرمایه گذاری نشان از اوضاع به سامان صنایع کشور دارد؛ در چنین شرایطی تولید از تورم پیشی می گیرد.

او ادامه داد: با بررسی آمار و ارقام بازدهی سود بورس در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱در می یابیم که بورس شرایط خوبی ندارد اما درمقابل بازارهای موازی مثل دلالی در بازار سکه، طلا، دلار، زمین و ملک شرایط خوبی داشت. به این ترتیب مردم برای حفظ سرمایه، دارایی خود را از بورس خارج کرده و به سمت بازارهای دیگر رفتند.

اردلان از خروج سرمایه بخش خصوصی از کشور در سال های گذشته خبر داد و گفت: بخشی از دارایی ها در این مدت به واسطه جذابیت هایی که سایر کشورها برای سرمایه گذاری داشتند از کشور خارج شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با بسترسازی در سال جاری تولید افزایش و تورم کاهش یابد، افزود: یقینا این بذر جوانه نخواهد زد و صنعت پروبال نخواهد گرفت مگر اینکه در اقتصاد، مقررات و دستورالعمل ها ثبات نسبی ایجاد شود.

او در خاتمه خاطر نشان کرد: باید فضایی ایجاد شود تا سرمایه گذار رغبت داشته باشد سرمایه اش را داخل کشور سرمایه گذاری کند و ظرفیت تولیدش را افزایش دهد.

کد خبر: ۲۱۳٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha