۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
الحاق ۱۲ کشتی به ناوگان حمل بار دریای خزر

الحاق ۱۲ کشتی به ناوگان حمل بار دریای خزر

­ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرارداد ساخت و خرید ۱۲ فروند کشتی حمل بار در دریای خزر را امضا کرد.

به گزارش بازار به نقل از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اولین کشتی خریداری شده به ظرفیت ۷۲۰۰ تُن، در نیمه اول امسال به ناوگان دریای خزر اضافه خواهد شد.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین با تمرکز بر توسعه، به روز رسانی و افزایش ظرفیت‌های بندر سالیانکا در آستراخان روسیه، همچنین برای سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری در این بندر راهبردی اقدام کرده است.

این شرکت علاوه بر ایجاد کارگروه ویژه برای حضور در سایر بنادر و اجاره امکانات مورد نیاز، خطوط منظم کشتیرانی را مطابق با تفاهمنامه منعقد شده با سازمان توسعه تجارت میان بنادر شمالی ایران و بنادر روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان راه‌ اندازی کرده است.

بر این اساس سرمایه‌ گذاری بالغ بر ۸۰ میلیون دلاری برای توسعه ناوگان شمالی کشور در دستور کار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است که بر مبنای آن، خرید یک فروند شناور جنرال کارگو (باربری عمومی) به ظرفیت ۷۲۰۰ تُن در بندر آستراخان صورت گرفته که حداکثر در نیمه اول سال ۱۴۰۲ به ناوگان حمل بار خزر اضافه خواهد شد.

به موازات قرارداد ساخت دو فروند شناور رو- رو با قابلیت حمل کانتینر و دو فروند شناور جنرال کارگوی ۳۵۰۰ تنی با قابلیت حمل کانتینر نیز به سازندگان داخلی سفارش داده شده تا بتوان در سال‌های پیشرو، ظرفیت حمل بار به کشورهای شمالی حاشیه دریای خزر را در سطح مناسبی افزایش داد.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در نظر است ظرفیت حمل کانتینری دریای خزر به حداقل ۱۰۰ هزار TEU (کانتینر استاندارد ۲۰ فوتی) افزایش یابد.

کد خبر: ۲۱۳٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha