۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
کانون های بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در کرمان کاهش یافت
سرپرست دامپزشکی شمال کرمان:

کانون های بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در کرمان کاهش یافت

کرمان- کاظمی نیا، سرپرست دامپزشکی شمال کرمان از کاهش کانون های بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در سطح استان کرمان خبر داد.

صدیقه کاظمی نیا در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بازدیدهای مستمر از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات دامی اظهار کرد: طی سال گذشته ۳۳ هزار و ۲۲ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل استفاده از این واحدها ضبط و معدوم شد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی شمال استان کرمان در خصوص کنترل بیماری های مشترک و واگیر دامی گفت: با واکسیناسیون ۱۵۰ هزار راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در استان کرمان شاهد کاهش شیوع این بیماری هستیم.

کاظمی نیا از واکسیناسیون ۷۵۰ هزار راس دام سبک، سنگین و سگ بر علیه بیماریهای مشترک بین انسان و دام خبر داد و افزود: همچنین ۱۲۴ هزار تست سل و بروسلوز و مشمشه در دام سنگین، سبک و تک سم (اسب) انجام شده است.

وی از واکسیناسیون ۱۳ میلیون راس دام علیه بیماری های دامی در استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: سه میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک انجام شده و شیوع این بیماری در استان کرمان به صورت محسوس کم شده است.

کاظمی نیا گفت: با اقدامات انجام شده کانون های بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش همجوار با مناطق روستایی کاهش یافته است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی شمال استان کرمان گفت: به منظور حمایت از جمعیت دامی عشایر واکسیناسیون دام و طیور عشایر به صورت رایگان انجام می شود.

کاظمی نیا گفت: سه میلیون و ۲۳۰ هزار راس بز و گوسفند علیه آبله مایه کوبی شده اند که در پی آن شاهد کاهش کانون های این بیماری در سطح استان کرمان هستیم.

کد خبر: ۲۱۳٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha