۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
تولید ۴۳ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در مازندران
در سال ۱۴۰۱ محقق شد؛

تولید ۴۳ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در مازندران

ساری- نیک نژاد، مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: سال قبل ۴۳ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در این کارخانه چاپ و روانه بازار نشر کشور شده است.

امید نیک نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که مزیت کارخانه تولید کاغذ چاپ و تحریر به شمار می شود، افزود: کاغذ چاپ و تحریر از کالاهای استراتژیک کشور محسوب می شود و در سال ۹۹ در این کارخانه سه هزار تن کاغذ ان اس ۷۰ تولید شده است.

وی با اظهار این که این نوع کاغذ برای کتاب های درسی استفاده می شود، گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود هفت هزار و ۲۰۰ تن و امسال ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن کاغذ ان اس ویژه کتاب های درسی رسید که رشد چند صد درصدی داشته است.

وی با اشاره به شعار سال جاری افزود: در طراحی کارخانه استفاده از کاغذ برای کتاب درسی به عنوان اولویت و مزیت مدنظر است اما نیازمند حمایت دولت هستیم.

نیک نژاد یادآور شد: در سال ۹۲ حدود ۱۷ هزار تن کاغذ کتاب درسی در کارخانه تحویل آموزش و پرورش شده بود و این میزان سال قبل به بیش از ۳۸ هزار تن رسید.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد کاغذ مورد نیاز کتاب های درسی در این کتابخانه تولید می شود و این محصول در تمامی خانه های ایرانیان وجود دارد.

وی گفت: همچنین برای تامین کاغذ ۱۵ میلیون کتاب های آموزشی کنکور نیز قرارداد منعقد شده است و بخشی از نیازهای کاغذ دانشگاهی کشور در کارخانه تولید می شود و در سال قبل در مجموع بیش از ۴۳ هزار تن کاغذ تحریر در کارخانه تولید شده است.

کد خبر: ۲۱۳٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha