۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
شکل گیری ترس در بازارهای جهانی در پی کاهش تولید نفت| احتمال ریزش بازارهای مالی
بازار گزارش می‌دهد؛

شکل گیری ترس در بازارهای جهانی در پی کاهش تولید نفت| احتمال ریزش بازارهای مالی

در پی تصمیم اعضای اوپک پلاس در خصوص قطع افزایش میزان تولید وعرضه نفت در بازارهای جهانی، شاخص دلار در روز دوشنبه با افزایش ۰.۵ درصدی به حدود ۱۰۳ رسید.

به گزارش بازار، در پی تصمیم اعضای اوپک پلاس در خصوص قطع افزایش میزان تولید وعرضه نفت در بازارهای جهانی، شاخص دلار در روز دوشنبه با افزایش ۰.۵ درصدی به حدود ۱۰۳ رسید.

بر اساس این گزارش، پس از انتشار آمار اقتصادی مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) فوریه آمریکا در روز جمعه که نشان دهنده کاهش شیب تورم در این کشور بود، اکنون ترس شدید از احتمال افزایش قیمت نفت خام در پی تصمیم اتخاذ شده از سوی اوپک پلاس، به چالشی جدی برای بازارهای جهانی تبدیل شده است.

به گفته کارشناسان بازار، این تصمیم اوپک پلاس در کنار بهبود وضعیت تولید و اقتصاد چین می تواند منجر به افزایش نرخ تورم در ایالات متحده و اروپا منجر شود که در این صورت، می توان انتظار بازگشت سیاست افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا را داشت.

فدرال رزرو در پی ورشکستگی بانکی در آمریکا و همچنین کاهش کاهش شیب تورم در این کشور، اجرای این سیاست را به تعویق انداخته بود؛ حال آنکه احتمال بازگشت تورم بالا رفته و این موضوع می توان منجر به بازبینی بانک مرکزی ایالات متحده در این سیاست شود.

همچنین در صورتیکه شاخص دلار مجددا سیر صعودی به خود بگیرد، می بایست در انتظار ریزش مجدد بازارهای مالی بود که طی دو ماه نخست سال جاری میلادی، شاهد پیشرفت خوبی در سطح جهانی بوده اند.

کد خبر: ۲۱۳٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha