۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
برنامه دولت برای احیای ۸ هزار واحد تعطیل و نیمه فعال

برنامه دولت برای احیای ۸ هزار واحد تعطیل و نیمه فعال

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: در سال گذشته بیش از ۴۲۰۰ واحد راکد و نیمه فعال احیا شد که امسال این تعداد به ۸ هزار واحد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش بازار، سید امیرحسین مدنی با اشاره به شعار سال مبنی بر رشد تولید و اشاره رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروزی به احیای چند هزار واحد تعطیل و نیمه فعال افزود: برنامه ما برای سال جدید احیای ۸ هزار واحد دیگر است که مجموعا در ۲ سال بتوانیم حدود ۱۲ هزار واحد را احیا کنیم.

وی ادامه داد: این احیاها در شرکت‌های دانش بنیان، صنعتی و تولیدی، کشاورزی، خدماتی و معدنی توسط دستگاه‌های مختلف مثل صندوق کارآفرینی امید، شرکت شهرک‌های صنعتی وزارت صمت، بنیاد برکت، بسیج، صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی و بخش خصوصی با حمایت نهضت احیای واحدهای اقتصادی صورت خواهد گرفت.

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی با بیان اینکه یکی از سیاست‌هایی که دولت سیزدهم دنبال می‌کند بحث سرمایه گذاری در بخش صنعت و اقتصاد است، افزود: یکی از راهکارهای اصلی برای این منظور، احیای واحدها و سرمایه‌های غیر فعال و نیمه فعال در بخش‌های مختلف کشور است.

مدنی اضافه کرد: در کشور تعداد بسیار بالایی از واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل وجود دارد که بخشی از آن‌ها با سرمایه‌های اندکی احیا می‌شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ در سال گذشته بیش از ۴۲۰۰ واحد تعطیل و نیمه فعال احیا شد که از این طریق برای حدود ۱۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی شد و حدود ۸۰ هزار میلیاردتومان سرمایه نیز احیا شد.

کد خبر: ۲۱۳٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha