۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
ایران در بین ۱۰ غول صنعت سیمان جهان

ایران در بین ۱۰ غول صنعت سیمان جهان

ایران در سال ۲۰۲۲ با تولید ۶۲ میلیون تن سیمان، رتبه هشتم تولید این محصول را (به طور مشترک با روسیه) به خود اختصاص داد.

به گزارش بازار، با استناد به آخرین اطلاعاتی که سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا (USGS) منتشر کرده است، ایران در سال ۲۰۲۲ رتبه هشتم تولید سیمان را به دست آورد. ایران با تولید ۶۲ میلیون تن سیمان، پیشروتر از عربستان سعودی، مصر، ژاپن و کره جنوبی است. گفتنی است روسیه با میزان تولید برابر با ایران در رتبه هشتم (مشترک با ایران) ایستاده است.

در جهان چین با تفاوت فاحشی از سایر کشورها بیشترین سیمان را تولید می‌کند. میزان تولید سیمان چین حدود ۲.۱ میلیارد تن تخمین زده می‌شود. سیمان تولیدی چین با نیمی از سیمان تولیدی در دنیا برابری می‌کند. هند به عنوان دومین تولیدکننده سیمان در سال ۲۰۲۲، ۳۷۰ میلیون تن سیمان تولید کرد و ویتنام با تولید ۱۲۰ میلیون تن در رتبه سوم قرار دارد. در همین سال، میزان تولید سیمان در ایالت متحده آمریکا به ۹۵ میلیون تن رسید. بنابراین آمریکا چهارمین تولیدکننده بزرگ سیمان در جهان شد.

میزان تولید جهانی سیمان از ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ میلادی کاهش یافت که حاکی از افت ۶.۸۲ درصدی است.

تولید سیمان در جهان از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۴ روند سعودی داشته است؛ اما از سال ۲۰۱۵ بین ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن تا ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تن در نوسان بوده است؛ به طوری‌که میزان تولید سیمان در سال ۲۰۲۲ با سال ۲۰۱۵ یکسان شد.

ایران در بین ۱۰ غول صنعت سیمان جهان

کد خبر: ۲۱۳٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha