۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
ترافیک سنگین در محور های ارتباطی خراسان رضوی | روز طبیعت هوا بارانی است
بازار گزارش می دهد؛

ترافیک سنگین در محور های ارتباطی خراسان رضوی | روز طبیعت هوا بارانی است

مشهد- ورود بیش از ۱۱ میلیون مسافر به خراسان رضوی و آغاز موج بازگشت زائران از این استان ترافیک سنگینی را برای محور های ارتباطی خراسان رضوی رقم زده است.

بازار؛ گروه استان ها: رییس پلیس راه خراسان رضوی با بیان اینکه ترافیک در مسیرهای ورودی و خروجی مشهد پر حجم و در برخی راه ها از جمله مشهد به چناران نیمه سنگین است اظهار کرد: مسیرهای غربی، جنوبی و شمالی بیشترین حجم ترافیک را دارند.

سرهنگ حسین میش مست در همین رابطه گفت: بیشتر ترددها در جاده ها درون استانی است و موج بازگشت سفر هم آغاز شده است.

رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: تردد خودرو در ورودی و خروجی های مشهد از ۲۵ اسفندماه پارسال تا کنون ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد داشته است.


بارش های رگباری در روز طبیعت

به گزارش خبرنگار بازار؛ بارش های رگباری و بهاری که از صبح روز شنبه مناطق مختلف استان خراسان رضوی را فرا گرفته بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی همزمان با روز طبیعت ادامه خواهد داشت.

ترافیک سنگین در محور های ارتباطی خراسان رضوی | روز طبیعت هوا بارانی است

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی روند کاهش دما در مناطق خراسان رضوی تا صبح سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و این در حالی است که در ارتفاعات و نواحی سردسیر استان، دمای حداقل شبانه به حدود صفر تا منفی ۲ درجه خواهد رسید.

بنا بر گزارش مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان این بارش‌های رگباری، همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد همراه با بارش تگرگ در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی و مرکزی با احتمال آبگرفتگی و روان آب پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس این سامانه تا صبح روز دوشنبه با شدت و ضعف در سطح استان خراسان رضوی فعال خواهد بود.


پیش بینی ترافیک در سیزدهم فروردین

برپایی آئین سیزده بدر و خروج بسیاری از مردم برای پیک نیک در طبیعت اگر چه امسال با ماه مبارک رمضان همزمان شده است اما بنا بر پیش بینی لازم توسط پلیس راهور با احتمال ترافیک سنگین در محور های ارتباطی شهر مشهد همراه خواهد بود.

رئیس پلیس راهور مشهد در این رابطه اعلام کرد: در روز ۱۳ فروردین ۱۰۰ درصد همکاران راهنمایی و رانندگی در سطح شهر حضور خواهند داشت و تلاش می‌کنیم ترافیکی که به ویژه از سمت بزرگراه پیامبر اعظم(ص)، خلج و طرقبه شاندیز ایجاد خواهد شد را به سرعت مدیریت کنیم.

ترافیک سنگین در محور های ارتباطی خراسان رضوی | روز طبیعت هوا بارانی است

سرهنگ عباس عابدینی در خصوص تمهیدات روز ۱۳ فروردین در مشهد اظهار کرد: ما همه محورها را پوشش می‌دهیم، اما محور بار برگشتی از بزرگراه پیامبر اعظم (ص)، خلج، طرقبه شاندیز، کلات و جاده سرخس نیاز به مدیریت دارد و در اولویت هستند.

وی با بیان اینکه «خلج» یک مسیر ورودی به شهر دارد که گنجایش زیادی ندارد بیان کرد: حجم بار ورودی این محور زیاد است که مدیریت خاصی را می‌طلبد.

عابدینی با اشاره به این که حجم برگشت از بزرگراه پیامبر اعظم (ص) نیز در روز سیزدهم فروردین ماه بنا بر تجارب گذشته به شدت بالا خواهد بود بیان کرد: برای محور طرقبه شاندیز نیز باید تمهیدات ترافیکی ویژه در نظر بگیریم.

رئیس پلیس راهور مشهد گفت: این گزینه قطعی نیست، اما اگر نیاز باشد در صورت بالا بودن بار برگشت از سه‌راهی طرقبه شاندیز به سمت مشهد، برای مدیریت ترافیک ضلع جنوبی وکیل‌آباد، مسیر شاندیز به مشهد را به بار برگشت طرقبه ضلع شمالی را به بار شاندیز اختصاص خواهیم داد.

وی اذعان کرد: سال گذشته این طرح را در نظر داشتیم، اما نیاز به اجرای ان نشد و از ساعت ۲۰.۴۵ کل معابر ما به حالت عادی برگشت، اما امسال با توجه به تقارن با ماه رمضان احتمال دارد زمان برگشت بیشتر شود که آمادگی داریم.

کد خبر: ۲۱۳٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha