۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
استقرار ۵۶ ماهواره استارلینک در مدار زمین

استقرار ۵۶ ماهواره استارلینک در مدار زمین

شرکت فضایی اسپیس ایکس بیست و یکمین پرتاب سال جدید خود را انجام داد و در عملیاتی موفق توانست ۵۶ ماهواره استارلینک را از ایستگاه کیپ کاناورال در فلوریدا به مدار ارسال کند.

به گزارش بازار، ساعاتی پیش یک موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس ۵۶ ماهواره جدید شبکه اینترنتی استارلینک را به مدار پایین زمین برد. بر اساس گزارش‌های رسمی، تقویت کننده مرحله اول این راکت ماهواره بر با موفقیت به زمین بازگشت و حدود هشت دقیقه پس از پرتاب بر روی شناور Just Read the Instructions در اقیانوس اطلس فرود آمد.

تقویت کننده مرحله اول قبلاً در پرتاب ماموریت Crew ۵ به ایستگاه فضایی بین المللی در ماه اکتبر استفاده شده بود و پیش از این تجربه انجام موفق چهار پرتاب را داشت.
این شرکت در اکانت رسمی توییتر خود تایید کرد که ماهواره‌های استارلینک کمی بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت محلی (ساعات اولیه صبح در ایران) در محل از پیش تعیین شده در مدار زمین مستقر شدند.

بر اساس اطلاعیه Spaceflight Now، اعلام شد این ماهواره‌ها مدل V۱.۵ استارلینک هستند، به جای مدل V۲ Mini جایگزین شد گه یک ماه پیش پس از پرتاب با مشکل مواجه شدند. ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس نیز در این باره گفت که در ماموریت‌های قبلی، پس از پرتاب و زمانی که ماهواره‌ها به افزایش ارتفاع خود ادامه ندادند، این نقص فنی کشف شد، اما برخی از آن‌ها همچنان می‌توانند در آینده مورد استفاده مجدد قرار گیرند.

در مجموع، ۴۲۱۷ ماهواره استارلینک از سال ۲۰۱۸ در مدار قرار گرفته است. طبق گزارش Space.com، اسپیس ایکس مجوز پرتاب ۱۲ هزار ماهواره استارلینک را در مدار دارد و برای پرتاب ۳۰ هزار ماهواره دیگر نیز درخواست مجوز کرده است.

کد خبر: ۲۱۳٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha