۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
رشد ۲ درصدی تردد در جاده‌های استان اصفهان
رئیس مرکز مدیریت راه‌های اصفهان خبر داد؛

رشد ۲ درصدی تردد در جاده‌های استان اصفهان

اصفهان - تاکی؛ رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان گفت: میزان تردد وسایل نقلیه از ابتدای سفرهای نوروزی در اصفهان به بیش از ۲۱ میلیون رسید که دو درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری بازار، مریم تاکی با اشاره به به اینکه با اشاره به ثبت تردد یک میلیون و ۴۳۰ هزار و ۳۸۱ وسیله نقلیه در شبانه روز گذشته در محورهای استان، اظهار داشت: میزان تردد وسایل نقلیه از ابتدای سفرهای نوروزی در استان اصفهان به ۲۱ میلیون و ۲۰۳ و ۶۲۹ عدد رسید که دو درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه دو میلیون و ۹۵۰ وسیله نقلیه از ۲۴ اسفند وارد استان اصفهان شدند، افزود: در همین مدت خروج یک میلیون و ۹۵۱ هزار و ۸۳ وسیله نقلیه به ثبت رسیده که این میزان مشابه آمار تردد ورودی و خروجی استان در سال گذشته بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه میزان تردد ساعتی در ۹ فروردین، ۴۸۱ وسیله نقلیه بوده است، افزود: محورهای اصفهان – بهارستان، آزادراه اصفهان - زرین شهر، آزادراه کاشان – قم، آزادراه نطنز – کاشان و شهرضا – اصفهان، بیشترین تردد را در این تاریخ داشتند.

تاکی در مورد سهم تردد خودروهای سایر استان‌های کشور در استان اصفهان از فعالیت ستاد نوروزی گفت: وسایل نقلیه با پلاک استان‌های تهران، فارس، چهارمحال و بختیاری، یزد، مازندران، خراسان رضوی، کرمان، آذربایجان شرقی و قم بیشترین تردد را در محورهای استان دارند.

وی افزود: خودروهای پلاک اصفهان نیز بیشتر در استان‌های تهران، قم، فارس، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، مازندران، گیلان و خوزستان تردد کرده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اصفهان ادامه داد: طبق داده‌های سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای استان، ۵۶ درصد خودروهای غیر بومی حداقل یک روز در استان ماندگاری داشته‌اند، که یازده درصد از این مقدار بین یک تا دو هفته در این استان تردد داشته‌اند.

تاکی افزود: میزان ۶۵ درصد از خودروهای با پلاک اصفهان، کمتر از یک شبانه روز در سایر استان‌ها ماندگاری داشته و تنها چهار درصد از خودروهای استان بین یک تا دو هفته در سایر استان‌ها تردد داشتند.

کد خبر: ۲۱۳٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha