۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۸
ایجاد رونق تولید؛ برابر با مهار کردن تورم و کاهش گرانی ها
نماینده مردم یزد در مجلس مطرح کرد

ایجاد رونق تولید؛ برابر با مهار کردن تورم و کاهش گرانی ها

میرمحمدی میبدی، نماینده مردم یزد، تفت، میبد در مجلس شورای اسلامی درباره شعارسال ۱۴۰۲ توضیح داد.

به گزارش بازار، سیدجلیل میرمحمدی میبدی در خصوص شعار سال ۱۴۰۲ "مهار تورم، رشد تولید" گفت: در سال ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی قوانین مترقی، در این زمینه به تصویب رسید و شورای محترم نگهبان نیز تأیید کرد. از جمله؛ قانون تسهیل از کسب و کارها، قانون حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان، قانون معافیت مالیاتی برای کسانی که در بحث تولید به صورت واقعی و جدی فعال هستند و موارد متعدد دیگر که به تصویب رسید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امسال نیز با توجه به نام گذاری سال، مجلس به طور قطع و یقین، ورود جدی تری در حوزه های مختلف، ائم از حوزه کشاورزی، انرژی، بهداشت و درمان خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی برای داخل کشور این برنامه ریزی ها را خواهد داشت و کمیسیون امنیت و کمیسیون شوراها برای بحث تقویت دیپلماسی اقتصادی، طرح های خوبی را ارائه خواهند کردکه مجموع این عملکردها به سمت رونق تولید برود. در همین راستا وقتی رونق تولید داشته باشیم، تورم مهار می شود و گرانی ها کاهش پیدا می کند، ان شاالله این اتفاق خواهد افتاد.

میرمحمدی میبدی خاطرنشان کرد: ما باید با توجه به فرمایش رهبر معظم نسبت به مهار تورم، به گونه ای عمل کنیم که در سفره های مردم خودش را نشان دهد و همزمان با رشد تولید، مهار تورم را هم داشته باشیم و از تولید حمایت جدی کنیم تا این اتفاق رخ دهد.

نماینده مجلس یزد عنوان کرد: هم اکنون با سه تا موضوع بزرگ روبرو هستیم، از جمله؛ بحث تورم، بیکاری جوانان و کاهش ارزش پول ملی است که متاسفانه نسبت به کاهش ارزش پول به خصوص در ۶ ماه آخر سال ۱۴۰۱ مکرر، شاهدش بودیم. باید به کارآفرینان داخلی توجه ویژه ای داشته باشیم و آنچه مدنظرشان است را برایشان تسهیل کنیم و ‌تسهیلاتی که در بانک ها وجود دارد را در اختیارشان قراردهیم تا بتوانند کارشان را انجام دهند.

میرمحمدی افزود: صنایع، کارگاها و مجموعه هایی که به دلایل مشکلات مدیریتی، تسهیلاتی، مجوزی یا مسائل دیگر که الان راکد هستند یا با حداقل ظرفیت در حال انجام کار کردن هستند این ها باید به طور جد در برنامه دولت قرار بگیرند و حمایت ویژه و خاص انجام شود، اگر نیاز به قانون خاصی داشته باشد کمک کنیم تا این اتفاق صورت بگیرد.

کد خبر: ۲۱۳٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha