۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
صادرات خرما سالانه۴۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی:

صادرات خرما سالانه۴۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد

زاهدان-معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: صادرات خرما سالانه ۴۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد و ایران سومین تولید کننده خرما در ایران است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، محمد مهدی برومندی در حاشیه آغاز کشت ۲۳۰۰نخلستان خرمای تجاری و صادراتی در شهرستان مرزی میرجاوه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ایران با دارا بودن۲۶۰ هزار هکتار نخلستان و تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن سومین کشور تولید کننده این محصول در جهان بشمار می رود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به دلیل کیفیت بالا سالانه بخش قابل توجهی از خرمای تولیدی کشور صادر می شود که از این حیث ظرفیت بسیار مناسبی برای ارزآوری کشور فراهم شده است.

برومندی تصریح کرد: صادرات خرما سالانه ۴۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد و ایران سومین تولید کننده خرما در ایران است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان سیستان وبلوچستان رتبه دوم کشور در سطح خرمای کشور را داراست بنابراین با توجه به شرایط اقلیمی مناسب این استان یکی از برنامه های این وزارت در این منطقه توسعه کشت خرما به ویژه از نوع مرغوب و صادراتی آن است.

برومندی افزود: همچنین وزارت جهاد کشاورزی در تعامل با سایر کشورها قصد دارد با وارد کردن نهال ارقام تجاری توسعه باغات سایر میوه های گرمسیری، مانند انبه را در سیستان و بلوچستان گسترش دهد.

معاون وزیر کشاورزی همچنین تکمیل زنجیره از تولید تا بازار را از دیگر اولویت های وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم این وزارتخانه با تشکیل قرارگاه امنیت غذایی تکمیل زنجیره از تولید تا بازار به‌منظور کاهش هزینه‌های تمام شده و کمک به تولید محصولات کشاورزی با کیفیت است.

کد خبر: ۲۱۳٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha