۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۷
باید از قیمت گذاری دستوری و مداخلات در بورس پرهیز شود
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

باید از قیمت گذاری دستوری و مداخلات در بورس پرهیز شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بازار سرمایه را باید با ثبات بخشی و عدم مداخلات حمایت کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی، با اشاره به مسیر پیش روی بازار سرمایه و لزوم تغییر و تحولات در این بخش بیان کرد: عوامل مختلفی بر فعالیت بازار سرمایه تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه نوسان قیمت دلار و رشد تورم بر عملکرد بورس تاثیرمی گذارد، ادامه داد:به واقع مدیریت در زمینه پیش بینی پذیر کردن و پرهیز از اقدامات بخش نامه ای و دستور العمل هایی که بر روی سودآوری شرکت های بورسی اثر می گذارد، در اختیار نظام و حاکمیت اعم از مجلس و دولت است و باید کاری کنیم که مدیریت بازار سرمایه پیش بینی پذیر و اقدامات بر اساس یک برنامه ریزی صورت پذیرد چراکه اقداماتِ بدون برنامه و بدون اعلام قبلی بر خلاف قانون بهبود فضای مستمر کسب و کار است و می تواند آسیب زا باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از قیمت گذاری دستوری در بورس پرهیز شود،تصریح کرد: دولت باید از مداخله در بازارهایی که بخش خصوصی در آن وارد شده و اقدام به سرمایه گذاری کرده،پرهیز کند.بنابراین این دو اقدام برشمرده شده، اقداماتی است که ما می توانیم مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به سایر اقدامات موثر در پیشبرد بازار سرمایه بیان کرد: ثبات بخشی عمومی و کاهش نرخ تورم و حفظ ثبات بازار ارز و غیره از جمله سایر موارد مورد تاکید بوده که باید به درستی مدنظر قرار گیرد.

طغیانی در ادامه در زمینه عملکرد بورس در سال 1401 بیان کرد: بورس در سال 1401 با نوسان همراه بود اما مدیریت قابل قبولی داشت یعنی مدیریت بازار سرمایه از جهت فعالیتی که در اختیار مدیران بازار سرمایه بود، قابل قبول بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید به بازار سرمایه در سال جدید کمک شود،گفت:بازار سرمایه را باید با ثبات بخشی و عدم مداخلات حمایت کرد.

کد خبر: ۲۱۳٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha