۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۷
خلق بی رویه پول در جامعه موجب رشد تورم است
نماینده مردم کرمان در مجلس:

خلق بی رویه پول در جامعه موجب رشد تورم است

نماینده مردم کرمان و جیرفت در مجلس راهکار اجرایی شدن شعار امسال را در توجه به تولیدات داخلی دانست و گفت: رشد تولید از دغدغه‌های بزرگ و شاه کلید مهار تورم در کشور خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی ضمن تبریک سال جدید در مورد اقدامات مجلس در تحقق شعار سال مهار تورم و رشد تولید گفت: نامگذاری امسال هم همچون سال‌های گذشته بر گرفته از معنا و مفهوم تولید است، اما متاسفانه برای مدیران در وزارتخانه‌ها فقط در حد شعار باقی مانده است، طی سال‌های گذشته به خصوص در سال ۱۴۰۱مجلس در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، کارآفرینی و اشتغالزایی طرح‌های بسیار خوبی را مصوب کرد که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

نماینده مردم کرمان و جیرفت در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه دولت‌های قبل، وزرا و معاونین آنها و در سطح استان‌ها مدیران کل در راستای تحقق شعار سال وظیفه خود را به درستی انجام ندادند؛ کمتر نهاد و سازمان هایی هستند که طی ۴ سال‌گذشته در مورد تحقق شعار سال که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشتند از حداکثر تلاش خود بهره گرفته‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: رشد تولید از دغدغه‌های بزرگ و شاه کلید مهار تورم در کشور خواهد بود این مهم باید به مرحله اجرایی شدن برسد، در این بین مباحث کشاورزی و امنیت غذایی از اَبر چالش‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد و ارتباط نزدیکی با سفره ها و سلامتی آحاد جامعه دارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، خلق بی رویه پول در جامعه را موجب رشد تورم دانست و گفت: دولت‌ها با رشد نقدینگی و افزایش خلق پول باعث ایجاد تورم در سطح کلان شده‌اند که این تورم به نوعی مالیات پنهانی است که از مردم می‌گیرند و روند رشد اقتصادی را کُند می‌کنند، به فرض مثال تورم حاکم در برنامه‌های زیرساختی، صنعت و راه و شهرسازی پروژهها یا متوقف می‌شوند و یا شامل ماده ۴۸ شده که به نوعی پروژه ها را با ضرر و زیان روبرو می‌کند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به برقراری ارتباط با کشورهای،همسایه یادآور شد: کمیسیون اقتصادی مجلس برنامه‌های بسیار خوبی در مورد مهار تورم داشت اما دولت دیر هنگام از آن استفاده کرد،از طرفی تنش زدایی با کشورهای همسایه در کاهش تورم و افزایش ارزش پول ملی تاثیر بسیار زیادی دارد.

اعظمی در ادامه اظهار داشت: مردم در کشور به لحاظ معیشتی و اقتصادی به دنبال آسایش و رفاه هستند و مسئولان باید سیاست داخلی و خارجی را اصلاح کنند و در نظر داشته باشند که در دیپلماسی دوست و دشمن دائمی وجود ندارد، تنش زدایی با عربستان و برقراری ارتباط باعث ناراحتی و ناامیدی دشمنان کشور شده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اقدامات مثبت دررشد تولید در کاهش تورم، اظهارداشت: اگر نهاده دامی برای تولید کنندگان طیور و دام مقرون به صرفه نباشد، آنها دست به تولید نمی زنند؛ به عنوان مثال زمانی که مرغداری اقدام به تولید مرغ یا تخم مرغ می‌کند و با تورم در راستای تولید و تامین نهادهای دام مواجه می‌شود همین عاملی می‌شود که تولید را متوقف و اقدام به فروش دام های خود می‌کند.

نماینده جیرفت تورم حاکم در جامعه را زمینه سوء استفاده کشورهای همسایه دانست و ادامه داد: با توجه افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی، کشورهای همسایه به راحتی اقدام به خرید گندم کشور ما می‌کنند؛ این صادرات شاید در ظاهر تا حدودی به نفع کشاورز باشد اما در حقیقت به ضرر ملت ایران است.در نظر بگیریم، کشاورزی و امنیت غذایی،صنایع سنگین و سبک و راه آهن، صنعت هوایی و…. همگی از صنایع کشور هستند و امروز تمام آنها به نوعی وابسته به بخش تولید هستند، اقتصاد موفق در کشور باعث رونق اقتصادی در تمام بخش‌ها خواهد شد، به عنوان مثال، اگر یک پروژه بزرگ راه سازی متوقف شود، کارگران بیکار می‌شوند و چرخ صنعت از کار خواهد افتاد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی در مجلس یازدهم ادامه داد:ما باید ارزش پول ملی را بالا ببریم تا تولید ناخالص ملی افزایش پیدا کند با این شرایط می‌توان امیدوار بود تولید برای مردم وتولید کننده مقرون به صرفه خواهد بود و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بهبود و رونق اقتصاد کشور باشیم.

اعظمی در پایان خاطرنشان کرد: مردم نگران شرایط معیشتی خود هستند، بی تردید کارمندان با حقوق ریالی و هزینه‌های دلاری انگیزه ای برای ایجاد تحول در حوزه کاری خود ندارند.ایران جزو ۱۵ کشور ثروتمند دنیا به لحاظ منابع طبیعی و معادن است، ما باید از این سرمایه‌های ملی به درستی در جهت منافع ملی و مردمی استفاده کنیم، مردم از حاکمیت و دولت انتظار دارند که مشکلات کشور را برطرف کنند تا با نظام همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر: ۲۱۳٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha