۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
ثبات اقتصادی به ثبات تولید و افزایش صادرات کمک می کند
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

ثبات اقتصادی به ثبات تولید و افزایش صادرات کمک می کند

تبریز- عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه ثبات اقتصادی به ثبات تولید و افزایش صادرات کمک می کند، گفت: تثبیت شرایط اقتصادی مهمترین راهبرد اقتصادی ما قلمداد می شود.

به گزارش بازار، محمدرضا میرتاج الدینی، با اشاره به مدیریت بازار ارز در سال پیش رو اظهار کرد: دولت باید ابتدا و براساس سیاست های اقتصادی موجود، قیمت ارز را تثبیت کند. همچنین دولت نباید اجازه دهد تا ارز رشد بی رویه و رشد حباب گونه داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به واقع ثبات اقتصادی به ثبات بازار ارز کمک می کند، بیان کرد: بدون شک ثبات اقتصادی به ثبات تولید و افزایش صادرات کمک خواهد کرد و دولت باید این موارد را مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه باید در راستای حمایت از تولید ایجاد اشتغال ادامه داشته باشد،بیان کرد: تثبیت شرایط اقتصادی مهمترین راهبرد اقتصادی ما قلمداد می شود که می تواند بازار ارز را تحت تاثیر خود قرار دهد از این رو دولت باید ابتدا ثبات اقتصادی را مد نظر قرار دهد.

میرتاج الدینی با اشاره به اقدامات بانک مرکزی در تثبت نرخ ارز بیان کرد: بانک مرکزی باید سیاست های درستی را در قبال نرخ ارز و مدیریت آن در پیش بگیرد.

وی ادامه داد: بانک مرکزی باید از سیاست هایی که در گذشته و در قبال مدیریت بازار ارز جواب نداده پرهیز کند به عنوان مثال بانک مرکزی باید بستر را برای بازگشت سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج فراهم کند و راه حل آن هم این است که بانک مرکزی باید به این تولیدکنندگان بگوید که می توانند ارز خود را به نرخ ارز شناور به بازار برگردانند و عرضه کنند.

کد خبر: ۲۱۳٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha