۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
چگونه کار میوه خشک کنی را شروع کنیم؟

چگونه کار میوه خشک کنی را شروع کنیم؟

تولید میوه خشک و چیپس میوه به یک کسب و کار پردرآمد تبدیل شده است که برای انجام آن به دستگاه میوه خشک کن نیاز می باشد.

شرکت بازرگانی AG وارد کننده دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 5 ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از 18 سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد.

تولید میوه خشک و چیپس میوه به یک کسب و کار پردرآمد تبدیل شده است که برای انجام آن به دستگاه میوه خشک کن نیاز می باشد. شاید شما هم پس از مطالعه این متن به فکر ایجاد کارگاه میوه خشک و خط تولید خشک کن میوه و خشک کن سبزی بیفتید. به طور حتم همه از فواید میوه و سبزیجات تازه اطلاع دارند، ولی از هر میوه تنها در فصل خاصی می توان استفاده کرد. اما با خشک کردن انواع میوه و سبزیجات هر زمان که بخواهیم می توانیم مصرف کنیم.

دمای مناسب دستگاه میوه خشک کن برای انواع مختلف غذا:

  • گیاهان 95درجه فارنهایت
  • سبزیجات 125درجه فارنهایت
  • لوبیا و عدس 125درجه فارنهایت
  • میوه 135 درجه فارنهایت
  • دانه‌ها 145 درجه فارنهایت
  • گوشت‌های از پیش پخته شده 145 درجه فارنهایت
  • گوشت، غذاهای دریایی 160 درجه فارنهایت
  • طیور 165 درجه فارنهایت

همانطور که می‌بینید، درجه حرارت کاملاً متفاوت است، به همین دلیل مهم است که اگر همزمان بیش از یک نوع ماده را خشک می‌کنید، مطمئن شوید که غذاها را به طور مناسب با هم دسته بندی می‌کنید.

اگر نیاز به سرعت بخشیدن به فرآیند خشک کردن دارید، افزایش حرارت دستگاه میوه خشک کن راه حل مناسبی نیست. در عوض، می‌توانید مواد غذایی خود را به قطعات نازک‌تر/کوچک‌تر برش دهید یا میزان کمتری از آن را در دستگاه خشک کن قرار دهید.

 حرفه خشک کردن میوه از نظر حاشیه سود دارای سود خوبی است. با توجه به هزینه تامین دستگاه و مواد اولیه و میوه های مختلف سود حاصل از این کار حدود ۴۰ درصد می باشد.

 از فوت و فن های اصولی در خشک کردن میوه اساساً اطلاع دقیق از میزان میوه خشک تولیدی از هر کیلو میوه می باشد. اهمیت این موضوع به این خاطر است که برای مدیریت هزینه های تهیه مواد اولیه در خط تولید میوه خشک، باید حساب کنید برای تولید یک کیلو میوه خشک چند کیلو میوه نیاز خواهید داشت؟

 به طور کلی میوه ها وزن های متفاوتی دارند. همچنین میزان آب هر میوه ای متفاوت است، بنابراین نمی توان تخمین دقیق از میزان بازدهی میوه خشک از یک کیلو میوه تازه داشت. ولی معمولاً میوه های سنگین تر مثل آناناس نسبت به میوه های سبک تر مانند سیب بازده بالاتری دارند. به طور تقریبی برای تهیه یک کیلو میوه خشک حدودا باید ۸ الی ۱۰ کیلو میوه تازه تهیه نمایید.

 برای تاسیس و راه اندازی کارگاه تولید میوه خشک و سبزیجات خشک، کلیه مراحل شستشو، اسلایس، خشک کردن تا مرحله بسته بندی را باید انجام دهید. بهتر است بسته های خود را در حجم کمتر بسته بندی نمایید. معمولا بسته های ۲۵۰ گرمی میوه خشک با استقبال زیادی روبرو بوده است.

 دستگاه خشک کن میوه تنها محدود به تولید نوع میوه خاص نمی شود بلکه با این دستگاه می توانید انواع میوه ها و سبزیجات را خشک نمایید. به همین دلیل به آن دستگاه سبزی خشک کن هم گفته می شود. خشک کردن میوه ها و سبزیجات باعث جلوگیری از فساد میکروبی آنها می شود. در این روش با خشک کن میوه و خشک کن سبزی میزان رطوبت محصول را کاهش می دهید.

 خشک کردن علاوه بر ایجاد اثر حفاظتی روی محصول باعث کاهش وزن و حجم آن به میزان زیادی می شود. برخی از کشورها به دلایل اقلیمی و آب و هوایی و هزینه بالای حمل و نقل میوه و سبزیجات تازه و کوتاه بودن زمان نگهداری آنها نیاز زیادی به میوه ها و سبزیجات خشک دارند.

 این عوامل یک فرصت مناسب برای تولید و صادرات میوه خشک، چیپس میوه و سبزی خشک را فراهم کرده است. تنها کافیست دستگاه میوه خشک کن تهیه و کار میوه خشک کنی را شروع نمایید. در بین کسب و کارهای کوچک حرفه تولید میوه خشک یک ایده سودآور جذاب به شمار می آید.

 پیشرفت تکنولوژی و ورود دستگاه های پیشرفته به عرصه صنایع باعث شده تا افراد زیادی با سرمایه گذاری کمی یک کسب و کار کوچک با درآمد بالا را برای خود راه اندازی نمایند. برای این کار به مکان یا کارگاه بزرگ نیاز نیست در فضای یک اتاق ۱۲ متری می توانید به راحتی کار خود را شروع کنید.

دستگاه میوه خشک کن چگونه کار می کند؟

دستگاه مشوه خشک کن ای جی

 خشک کن میوه یک دستگاه الکتریکی است که رطوبت میان بافتی میوه را از بین می برد. این دستگاه از تجهیزاتی مانند سینی ها، تجهیزات گرمایشی، دریچه ها و فن برای گردش هوای گرم برخوردار می باشد. تجهیزات گرمایشی و حرارتی دستگاه باعث افزایش دمای درون دستگاه می شود.

 فن دستگاه گرمای تولید شده را به طور یکسان به گردش در می آورد و باعث حذف رطوبت میوه ها می شود. سینی‌های نیز به عنوان محفظه نگه داشتن میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرند. البته کار با دستگاه میوه خشک کن ملزم به رعایت جزئیات مربوط به آن می باشد. این گونه نیست که شما محصول را بسادگی درون دستگاه بگذارید، درب دستگاه را ببندید و آن را روشن کنید.

 دستگاه خشک کن میوه دارای مقیاس معین درجه حرارت برای استفاده می باشد. شما باید بدانید چه دمایی برای خشک کردن محصول مورد نظر مناسب است. برای چگونگی خشک کردن مواد غذایی مختلف جدول زمانی مشخص وجود دارد، که هنگام استفاده از آن باید مطالعه نمایید. گرمای تولید شده در دستگاه میوه خشک کن در حدی است که تنها رطوبت را از بین می برد ولی هیچ پخته ای انجام نمی شود.

 به طوری که دستگاه با اعمال دمای پایین در مدت زمان نسبتا طولانی به روش منحصر به فرد خود باعث خشک شدن مواد غذایی می شود. این فرآیند طوری انجام می‌شود که مواد مغذی و طعم واقعی مواد را کاملا حفظ می کند. همانطور که می دانید دمای بالا باعث از بین رفتن ارزش غذایی و تغییر طعم محصولات غذایی می شود.

 با توجه به این امر از مزایا و دلایل اصلی استفاده از دستگاه خشک کن میوه هم این است که می توانیم از طریق این فناوری محصولات خوشمزه با طعم لذیذی تولید نماییم. دلیل دیگر این است که ظاهر موادی که درون دستگاه قرار میدهیم، هیچ تغییری نمی کند و شکل ظاهری خود را حفظ می کنند.

 همینطور گرمای موجود در دستگاه باعث از بین بردن باکتری ها، کپک ها و قارچ های روی میوه و سبزیجات می شود. تمام عواملی که باعث فاسد شدن مواد غذایی می شوند، برای زنده ماندن و فعالیت به رطوبت نیاز دارند. حذف رطوبت برابر با حذف آنان می باشد. علاوه بر موارد ذکر شده طول ماندگاری محصولات بیشتر می‌شود که این زمان تا یک سال هم می رسد.

 گرما و حرارت دستگاه خشک کن میوه برای سبزیجات و ادویه جات نیز کاربرد بسیار عالی دارد. ادویه ها و سبزیجات تازه به دلیل رطوبت زیاد مستعد جذب میکروب و باکتری می باشند. خشک کردن آنها توسط خشک کن میوه به ماندگاری بیشتر آنها کمک می کند.

 گردش هوای گرم دستگاه در میان طبقات مانع از جذب دوباره رطوبت جدا شده توسط محصولات می شود. به طوری که گردش هوا، هوای مرطوب را که از میوه ها خارج شده را به کمک دریچه های دستگاه به بیرون هدایت می کند و مانع از جذب دوباره آن می شود.

 در مقابل خارج کردن هوای مرطوب، هوای خشک را از خارج به داخل دستگاه می کشاند تا مواد در محیطی عاری از رطوبت خشک شوند. علاوه بر حفظ هوای خشک درون دستگاه فن ها در توزیع یکسان هوای گرم داخل دستگاه در تمامی طبقات تاثیر بسزایی دارند.

چگونه میوه خشک پفکی درست کنیم؟

قبل از اینکه با تولید میوه خشک پفکی آشنا شوید، باید بدانید چگونه میوه خشک پفکی درست می شود؟ میوه خشک پفکی نوعی خشکبار است که به دلیل رطوبتی که دارد، همانند میوه تازه می باشد و جهت طول عمر بیشتر می توانید آن را در فریزر نگهداری کنید. به دلیل طعم بی نظیر میوه خشک پفکی برخی افراد آن را به جای میوه تازه استفاده می‌کنند.

 میوه خشک پفکی همان میوه خشک است، با این تفاوت که شیوه خشک کردنشان با هم متفاوت است. تفاوت میوه خشک پفکی و میوه خشک در میزان رطوبت محصول است که باعث می شود میوه خشک پفکی تا حدودی رطوبت و تازگی خود را حفظ کند. از دلایل ماندگاری کمتر آن نسبت به میوه خشک نیز همین وجود رطوبت است.

 مراحل و نحوه تولید میوه خشک پفکی به شرح زیر می باشد:

 ابتدا میوه های رسیده را تهیه و در وان‌های شستشو کاملاً تمیز نمایید. پس از برش دادن، آماده قرار دادن درون دستگاه خشک کن می شوند. حرارت دستگاه را طوری تنظیم نمایید که ضمن حفظ خواص و ارزش غذایی محصول آن را به میوه خشک پفکی تبدیل کند. میوه خشک پفکی دارای تنوع زیادی است و افراد می توانند با هر سلیقه‌ای این خوراکی خوشمزه را تهیه کنند.

 مراحل تولید میوه خشک پفکی مطابق تولید میوه خشک چیپسی است. تنها تفاوت هایی در روش تولید این دو محصول وجود دارد. مراحل تولید میوه خشک پفکی و چیپسی از شستشو تا پاکسازی و لکه گیری میوه با هم یکسان است. تفاوت عمده آنها در دستگاه اسلایسر و نوع برش و ضخامت آن است. در تولید میوه خشک پفکی میوه ها به قطعات بزرگتری برش داده می شوند و قطر آنها نیز بیشتر است.

 در حالی که در میوه خشک چیپسی برش های میوه نازک تر است. تفاوت دیگر در روش تولید آن است. میوه خشک پفکی باید مدت زمان بیشتری درون دستگاه خشک کن بماند تا به صورت پفکی درآید.

بازار فروش میوه خشک چگونه است؟

دستگاه خشک کن ای جی

خوشبختانه طی سال‌های اخیر استقبال خوبی از میوه‌های خشک در شهرهای کوچک و بزرگ شده است. البته قبل از شروع به تولید باید بازار هدف مشخصی در نظر گرفته شود. به این نکته دقت کنید که نبضِ بازار به دست مشتریان است. هرچه تولید در راستای نیازهای مشتری باشد، شاهد فروش بیشتر و توسعه بازار کار خود خواهید بود.

 امروزه میوه خشک های عرضه شده به بازار به صورت بسته بندی و فله‌ای می باشد و هر کدام مشتری خود را دارد. البته بدون شک به میوه خشک بسته بندی توجه بیشتری شده هم از نظر بهداشتی و سلامت محصول و هم از لحاظ موضوع تبلیغات و قابلیت بسته بندی مناسب در جذب مشتری اهمیت ویژه‌ای دارد.

 در بازارهای جهانی هم این موضوع مورد توجه و برنامه‌ ریزی بیشتری است. چون چشم اندازه توسعه تولید و صادرات به دلیل بسته بندی قابل قبول محصول شکل می گیرد. برای عرضه محصول نیز بهتر است به دنبال ذائقه مشتری باشیم.

 برای این منظور باید محصولاتی که مورد پسند و محبوب مشتری است را تولید نمایید. از جمله محصولات پرفروش به مواردی مثل آلو شابلون، آناناس حبه ای رنگی، زنجبیل حبه ای و ترکیب میوه های خشک مخلوط می توان اشاره نمود.

چگونه سبزی خشک بفروشیم؟

پس از تولید محصول خود برای فروش آن بین آشنایان و فامیل تبلیغ کنید و سعی کنید محصول با کیفیتی تولید کنید تا بتوانید مشتریان دائمی برای خود جذب کنید. برای وسعت کار خود در فروشگاه ها، عطاری‌ها، سوپری ها و بازارهای محلی می توانید محصول خود را با دستگاه بسته بندی مانند دستگاه بسته بندی حبوبات به بازار ارائه نمایید و به فروش برسانید. معمولاً سبزی خشک جز محصولات پرمصرف است که ماندگاری آن نسبت به نوع تازه آن بیشتر است و همیشه در دسترس می باشد.

شرکت ای جی وارد کننده دستگاه میوه خشک کن صنعتی و نیمه صنعتی می باشد. 

برای خرید دستگاه خشک کن میوه به سایت ای جی https://www.ag777.com/product/category/13 مراجعه کنید 

برای خرید دستگاه میوه خشک کن مورد نظر خود از کارشناسان AG شعبه تهران و اصفهان مشاوره بگیرید

شعبه تهران: ﺻﺎدﻗﯿﻪ ،ﺑﻠﻮار آﯾﺖ اﻟﻠﻪ ﮐﺎﺷﺎﻧﯽ رو ﺑﻪ روی ﻣﺴﺠﺪ ﻧﻈﺎم ﻣﺎﻓﯽ، ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن اﺗﺮک

تلفن: 46096724-021

شعبه اصفهان : اصفهان، فلکه ارتش خیابان وحید قبل از چهارراه امام‌زاده محسن، کوچه شماره ۲۳ پلاک ۶۲۲

تلفن: 91010118-031

 شرکت بازرگانی AG وارد کننده دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 5 ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از 18 سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد

کد خبر: ۲۱۳٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha