۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
قرعه کشی خودرو؛ لاتاری سودآور برای دلالان
مشاور سابق رئیس شورای رقابت مطرح کرد

قرعه کشی خودرو؛ لاتاری سودآور برای دلالان

­مشاور سابق رئیس شورای رقابت گفت: قرعه کشی باعث شد پول هنگفتی به جیب دلالان برود و خودرو به دست مصرف کننده واقعی نرسد.

به گزراش بازار، سید مصطفی صفاری، افزود: خودرو، معمولا در همه جای دنیا یک کالای رقابتی است و تولید کنندگان زیادی آن را تولید می کنند اما در ایران این کالا طی چند سال اخیر به انحصار ایران خودرو و سایپا در آمده است به طوری که سایپا خودروهای کمتر از ۱۵۰۰ سی سی، ایران خودرو ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی سی را تولید می کند و ۲۵۰۰ سی سی توسط خودروسازان بخش خصوصی که در اصل مونتاژ می کنند، وارد می شود.

مشاور سابق رئیس شورای رقابت اضافه کرد: از زمانی که خودرو به انحصار ایران خودرو و سایپا در آمد، با کاهش تولید، تقاضا را تحریک کردند و همین عامل باعث برهم زدن بازار خودرو شد؛ اکنون بازار به یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو نیاز دارد که یک میلیون آن از طریق تولید داخل تامین می شود و بقیه باید تاکنون وارد می شد اما این اقدام عملی نشد.

صفاری گفت: با کاهش تولید، تقاضا افزایش و در مقابل قیمت نیز افزایش یافت در حالی که باید اجازه واردات داده شود تا بتوانیم بازار را به تعادل برسانیم؛ تا زمانی که انحصار در بازار خودرو وجود دارد باید شورای رقابت به این بازار ورود کند.

وی افزود: تاکنون که خودرو از طریق قرعه کشی به فروش رفت باعث شد یک لاتاری راه اندازی شود و دلالان از این بازار سود هنگفتی به جیب بزنند؛ در حالی که در هیچ جای دنیا این چنین نیست، قرعه کشی روندی اشتباه است که باید جلوی آن گرفته شود.

کد خبر: ۲۱۳٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha