۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
تغییر در مسیرهای صادراتی نفت روسیه| افت فروش نداریم
وزیر انرژی روسیه اعلام کرد

تغییر در مسیرهای صادراتی نفت روسیه| افت فروش نداریم

شولگینوف، وزیر انرژی روسیه از تغییر در مسیر صادراتی کل محموله‌های تحریم‌شده از سوی غرب خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، نیکلای شولگینوف روز سه‌شنبه (هشتم دی‌ماه) در یک مجمع انرژی گفت: روسیه با موفقیت کامل مسیرهای صادراتی نفت خام خود را که تحریم شده بود به سمت کشورهای دوست هدایت کرده است.

پس از آغاز تنش‌های روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، غرب تحریم‌های گسترده‌ای از جمله تحریم واردات نفت خام روسیه از مسیرهای دریایی را اعمال کرد.

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: امروز می‌توانم بگویم توانستیم مسیر کل حجم صادرات نفت خام متأثر از تحریم‌ها را به‌طور کامل تغییر دهیم و هیچ کاهشی در فروش مشاهده نشده است.

شولگینوف تأکید کرد که انتظار می‌رود تولید نفت و گاز روسیه در سال ۲۰۲۳ کاهش یابد، زیرا مسکو با فشار محدودیت‌های غرب و کمبود خریداران اروپایی روبه‌روست.

الکساندر دیوکوف، مدیرعامل شرکت گازپروم نفت روسیه طی سخنانی در این مجمع انرژی گفت: سال ۲۰۲۳ میلادی دشوارتر از سال ۲۰۲۲ خواهد بود و فشار ناشی از تحریم ها افزایش خواهد یافت.

شولگینوف تصریح کرد: روسیه در تلاش بوده است مسیر صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی خود را از بازارهای سنتی‌اش در اروپا به سمت آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه تغییر دهد.

هند، بزرگ‌ترین خریدار نفت خام پایه اورال روسیه در ماه مارس بوده است.

قرار بود بیش از ۵۰ درصد از صادرات نفت خام اورال روسیه از طریق دریا در ماه مارس به هند ارسال شود و چین در رتبه دوم قرار داشت.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرده بود: فروش نفت روسیه به هند در سال گذشته میلادی ۲۲ برابر شد.

وی گفته بود: درآمدهای حاصل از صادرات انرژی روسیه ۴۲ درصد از بودجه فدرال این کشور در سال ۲۰۲۲ را شامل شد، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۱ میلادی ۳۶ درصد بود.

معاون نخست وزیر روسیه گفت: صنعت انرژی روسیه با وجود چالش تحریم‌های غرب پایدار است.

نواک تأکید کرد: روسیه باید تمرکز خود را بر تقویت صادرات انرژی به کشورهای دوست بگذارد و به توسعه ابزارهای بیمه مورد نیاز برای حمایت از این تجارت ادامه خواهد داد.

کد خبر: ۲۱۳٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha