۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۲
 چک دیجیتال در راستای اعتماد سازی تاثیر بسزایی دارد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

چک دیجیتال در راستای اعتماد سازی تاثیر بسزایی دارد

حسن پور بیگلری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: چک دیجیتالی در راستای اعتماد سازی و به روز شدن کار بانک‌ها با استاندارهای جهانی تاثیر خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، شهباز حسن پور بیگلری، نماینده مردم کرمان و عضو کمیسیون اقتصادی درباره چک‌های جدید و دیجیتال گفت: هر کاری که در زمینه اعتماد سازی مردم صورت گیرد، خداپسندانه است. نوع رفتارها در گذشته در خصوص استفاده از چک باعث سلب اعتماد مردم نسبت به آن شد، اخیرا براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی چک در کشور از اعتبار بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است که این امر تاثیرات بسیار مثبتی در موارد مختلف از جمله تسهیلات در کسب و کار برجای گذارده است.

نماینده مردم کرمان در این خصوص یادآور شد: چک دیجیتال می‌تواند در راستای اعتماد سازی و به روز شدن کار بانک‌ها با استاندارهای جهانی تاثیر بسیار بسزایی داشته باشد. متاسفانه سیستم بانکی کشور از تحولات بانکداری بین المللی فاصله دارد. بسیاری از بانک‌های دنیا وقتی مشتری مراجعه می‌کند، ابتدا یک مشاور جهت راهنمایی برای سرمایه گذاری در کنار او قرار می‌دهند تا بیشتر از پول سرمایه گذاری شده داخل بانک سود ببرد، عکس روش به کار گرفته شده در کشور ما اتفاق می‌افتد.

این عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه تاکید کرد: روش مورد استفاده بانک‌ها در این زمینه منسوخ است و از دستور کار بسیاری از بانک‌های پیشرفته دنیا خارج شده است. ما به واسطه این مهم که نیازمند اعتماد مردم به عنوان سرمایه اصلی کشور، نظام و بانک‌ها هستیم، این نهادهای پولی و مالی باید گوی سبقت را از یکدیگر بربایند و برای این امر باید از نیروهای مومن، متخصص، تحصیل کرده و نابغه‌هایی که در دانشگاه‌ها هم کم نیستند، وبانک‌های دنیا برای جذب شان با وعده‌های مختلف تور پهن می‌کنند، استفاده کنند.

حسن پور بیگلری در این خصوص اظهار داشت: البته برخی از بانک‌ها در حال جذب نفرات برتر دانشگاه‌ها بدون آزمون هستند و اخیرا اقدامات نسبتا خوبی هم در این خصوص صورت پذیرفته است. برخی از بانک‌ها مانند بانک قرض الحسنه رسالت حضور فیزیکی مشتری را حذف کرده اند و حتی ضامن را هم از دستور کار برای پرداخت تسهیلات خارج ساخته اند و از اعتبارسنجی استفاده می‌کنند.

نماینده مردم کرمان درمجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: مجلس برای تصویب قوانینی که در راستای حل مشکلات مردم و سرعت بخشی به آن باشد، آمادگی کامل دارد. سال گذشته بیشترین زمان نمایندگان درباره تصویب قوانین بیمه‌ای و بانکی هزینه شد و امیدوار هستیم از این فرصت طلایی و ارزشمندی که خانه ملت در ریل گذاری برای بانک‌ها فراهم آورده، حداکثر استفاده و بهره برداری، به این امید که در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد بسیار خوبی در جهت افزایش تولید و صادرات باشیم، صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی ضمن اشاره به بحث مولد سازی افزود: بحث مولد سازی هم که از سوی سران قوا در دستور کاربانک‌ها قرار گرفته نیز موضوع مفیدی است و علیرغم آنکه از عدم همکاری بانک‌ها سخن گفته می‌شود، اما به خوبی همکاری می‌شود. از ریاست محترم بانک مرکزی هم که در جهت تثبیت نرخ ارز در روزهای پایان سال تلاش بسیاری کرد تا به نوبه خود اثر گذار باشد، تقدیر و تشکر می‌شود و امیدوار هستم سال جدید شرمندگی مان در برابر مردم کمتر از امسال باشد، زیرا تورم لجام گسیخته‌ای را تحمل کردند.

کد خبر: ۲۱۳٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha