۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
فقط هفت درصد سدهای استان آب دارند
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

فقط هفت درصد سدهای استان آب دارند

گرگان- حسینی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بین اینکه تنها هفت درصد سدهای استان آب دارند، گفت: این مساله نیازمند مدیریت بیشتر منابع آب در بخش های مختلف مصرف است.

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد:ر حال حاضر به دلیل خشکسالی و کاهش بارش ها نسبت به سال گذشته تنها هفت درصد سدهای استان آب دارند که نیازمند مدیریت بیشتر منابع آب در بخش های مختلف مصرف در سال جاری هستیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در توضیح طرح آبرسانی به شهرستان گنبد کاووس گفت: سال گذشته سه حلقه چاه در این شهرستان حفر و تجهیز شد و حدود ۷۵ لیتر بر ثانیه به آب شرب شهرستان اضافه شد.

او اضافه کرد: در سال جاری نیز حفر و تجهیز سه حلقه چاه شرب در شهرستان در حال انجام است که همزمان سیستم برق رسانی و خطوط انتقال آب آنها نیز در حال انجام است.

حسینی با اشاره به اشاره به انتقال آب از سد نرماب برای شهرستان گنبد کاووس نیز گفت: در دو سال گذشته ظرفیت اعتباری در نرماب بسیار خوب بوده و در سال جاری ابلاغ اعتبار تاکنون ۶۰۰ میلیارد و تخصیص آن ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی هدف از احداث این سد را بهبود اراضی کشورزی، تامین آب صنعت و جمعیت۵۵۰ هزار نفری گنبد کاووس دانست و اضافه کرد: در حال حاضر خاکریزی بدنه سد به اتمام رسیده و احداث روستای جنگلده بالا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آبگیری اولیه در سال جاری در اوایل خرداد آغاز می شود.

کد خبر: ۲۱۳٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عبدالله IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      0 0
      احداث سدهای متعدد در سرشاخه رود خانه ها توسط استانهای مجاوروتغییر اقلیم وخشکسالی نیز مزید برعلت شده.