۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
اعلام هشدار زرد برای خراسان رضوی| سیلاب دسترنج کشاورزان را شست
بازار گزارش می‌دهد؛

اعلام هشدار زرد برای خراسان رضوی| سیلاب دسترنج کشاورزان را شست

مشهد- استان خراسان رضوی از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری با تغییرات جوی و بارش‌های سیل‌آسا همراه شده است که این بارندگی‌ها تاکنون خسارات بسیاری به اراضی کشاورزی وارد کرده است.

بازار؛ گروه استان‌ها؛ تغییرات جوی در استان خراسان رضوی که در هفته نخت فروردین‌ماه در ارتفاعات و مناطق سردسیر با بارش برف نیز همراه بود هم چنان در طی هفته دوم ادامه داشته و بارش‌های سیل‌آسا خسارت‌های بسیاری را به تأسیسات و به‌ویژه محصولات کشاورزی در اقصی نقاط استان وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار بارش های سیل آسا در خرااسن رضوی موجب انسداد راه های روستایی و آبگرفتگی بسیاری از محور های ارتباطی در شهرستان گناباد شد به گونه ای که تعدادی از خودرو های عبوری در سیلاب گرفتار و در نهایت با کمک امدادگران هلال احمر از محاصره سیل جان سالم به در بردند.


اعلام هشدار زرد

به گزارش خبرنگار بازار؛ سازمان هواشناسی خراسان رضوی در همین راستا با صدور هشدار سطح زرد، نسبت به وقوع تندبادهای لحظه‌ای و بارش‌های رگباری در سطح استان هشدار داد.

طبق تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی از شامگاه دوشنبه هفتم فروردین‌ماه سال ١۴٠٢ تا قبل از ظهر چهارشنبه نهم فروردین‌ماه، استان خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه ناپایدار و بارش زا قرار دارد

هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: طبق تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی از شامگاه دوشنبه هفتم فروردین‌ماه سال ١۴٠٢ تا قبل از ظهر چهارشنبه نهم فروردین‌ماه، استان خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه ناپایدار و بارش زا قرار خواهد گرفت.

اعلام هشدار زرد برای خراسان رضوی| سیلاب دسترنج کشاورزان را شست

در این اطلاعیه آمده است: در صورت خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری ازجمله سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی و احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی وجود دارد.

همچنین با توجه به افزایش گرادیان فشار هوا انتظار می‌رود برشدت وزش باد به‌ویژه در روز سه‌شنبه هفته جاری در سطح استان افزوده و در نواحی بادخیز گاهی وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود.

طبق این هشدار، با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال آب‌گرفتگی، ایجاد رواناب و سیلاب در برخی از نقاط استان وجود دارد.

در این اطلاعیه از شهروندان خواسته‌شده است: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی اطمینان حاصل کنند و از عبور و مرور و پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال پرهیز شود.


جاده‌های خراسان لغزنده هستند

در همین رابطه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی اعلام کرد: با تداوم بارش باران از ابتدای روز سه‌شنبه در استان بیشتر جاده‌های اصلی و فرعی خراسان رضوی لغزنده گزارش‌شده است.

با تداوم بارش باران از ابتدای روز سه‌شنبه در استان بیشتر جاده‌های اصلی و فرعی خراسان رضوی لغزنده گزارش‌شده است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی اذعان کرد: بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی و گزارش راهداران اداره‌های شهرستانی بارش باران در حوزه شهرستان‌های تربت‌حیدریه، رشتخوار، مه ولات، بجستان، گناباد و سبزوار گزارش شده است.

اعلام هشدار زرد برای خراسان رضوی| سیلاب دسترنج کشاورزان را شست

جعفر شهامت افزود: با توجه به بارشها در بخش احمد آباد مشهد تردد در آزادراه مشهد-باغچه تحت تاثیر باران است و سطح بزرگراه چناران- قوچان و جاده درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان و بزرگراه باغچه -نیشابور در محدوده جوادیه نیز لغزنده گزارش شده است.


خسارت به کشاورزان

مدیر جهاد کشاورزی گناباد نیز در همین رابطه از وارد شدن افزون بر ۱۰ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان بر اثر بارش شدید باران و سیلاب طی چند روز گذشته خبر داد.

رمضان علی قاسمی اذعان کرد: در سیلاب سوم و چهارم فروردین ماه جاری قنات دیزآباد شهرستان گناباد حدود چهار هزار میلیارد ریال خسارت دید.

وی ادامه داد: بر اثر سیلاب، ۱۵۰ متر از قنات یاد شده بسته شد که با توجه به وقفی بودن این قنات باید در سریعترین زمان ممکن این قنات بازگشایی شود.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: بر اثر تخریب سقف یک واحد دامداری سنتی ۱۴ راس دام تلف شدند و ۶ هزار و ۸۴۰ میلیون ریال خسارت به این دامداران وارد شده است.

کد خبر: ۲۱۳٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha