۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
نرخ سود تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی کاهش پیدا کند
تولید کننده عرقیات گیاهی در سیستان و بلوچستان: 

نرخ سود تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی کاهش پیدا کند

زاهدان- کارگران، تولید کننده عرقیات گیاهی در سیستان و بلوچستان گفت: تسهیلات بانکی می تواند راهکاری برای کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی باشد اما نرخ سود این تسهیلات بالا است.

حامد کارگران در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: به طور معمول، تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی با سود ۱۵ تا ۲۳ درصد پرداخت می شود که رقم بالایی است.

تولید کننده عرقیات گیاهی گفت: با اینکه پرداخت تسهیلات می تواند بخشی از مشکلات تولیدکنندگان را حل کند اما نرخ بهره وام های اعطا شده بالا است و بازپرداخت آن توسط تولیدکنندگان با سختی انجام می شود.

کارگران افزود: تسهیلات پرداختی باید وارد چرخه تولید و بازار شود تا تولید کننده بتواند اقساط وامش را پرداخت کند بنابراین نیاز به تنفس با مدت زیاد وجود دارد.

وی تصریح کرد: به عنوان یک تولید کننده انتظار تسهیلاتی با سود دو تا چهار درصد را دارم همچنین برخی قوانین بر سر راه تولید باید بازنگری شود تا فرآیند تولید تسهیل پیدا کند.

تولید کننده عرقیات گیاهی، گفت: فرآیند تولید هزینه بر است و افزایش قیمت مواد اولیه، حقوق کارگران، بیمه و حمل و نقل محصول تولید شده هزینه سنگینی را در بر دارد به همین دلیل تعداد زیادی از تولیدکنندگان نمی‌توانند این نیاز را از محل فروش محصول در بازار یا از طریق سیستم بانکی در زمان مقرر و با رقم مدنظر تأمین کنند.

کد خبر: ۲۱۳٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha