۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
رشد ۱۲۳ درصدی سفرهای دریایی در مازندران
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران خبر داد؛

رشد ۱۲۳ درصدی سفرهای دریایی در مازندران

نوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از فعالیت ۹۰ ایستگاه تفریحات دریایی خبر داد و گفت: سفرهای دریایی در سواحل استان ۱۲۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار به نقل از بنادر و دریانوردی مازندران، سعید کیاکجوری اظهار داشت: بیش از ۱۳۸ هزار مسافر نوروزی طی ۱۰ روز گذشته از تفریحات دریایی در سواحل استان استفاده کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، ۱۷۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت بیش از ۲۶ هزار سفر دریایی در سواحل تحت پوشش نظارتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۲۳ درصدی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۹۰ ایستگاه تفریحات دریایی در محدوده تحت پوشش اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران (رامسر تا فرح آباد ساری) در ایام نوروز امسال آماده خدمت رسانی به شهروندان و گردشگران عزیز هستند افزود: روز ۶ فروردین ماه پرترددترین روز از آغاز طرح ایمنی تردد های دریایی نوروز ۱۴۰۲ بوده که خوشبختانه با رعایت نکات ایمنی از سوی ایستگاه های تفریحات دریایی و مسافران و همچنین با پایش روزانه موارد ایمنی از سوی بازرسان اعزامی اداره کل، تاکنون هیچ گونه حادثه دریایی رخ نداده است.

کیا کجوری بیان کرد: در صورت دریافت پیام اضطرار دریایی از طریق شماره ۱۵۵۰(شماره تماس امداد و نجات دریایی) مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر به عنوان مرکز اصلی استانی هماهنگی جستجو و نجات دریایی، با اعزام شناور ناجی۶ و یا شناورهای همیار ناجی در کوتاه ترین زمان ممکن به محل سانحه، نسبت به انجام سریع، به موقع و ایمن عملیات امداد و نجات اقدام خواهد کرد.

گفتنی است که طرح ایمنی ترددهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ از ۲۵ اسفند۱۴۰۱ آغازو تا ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

کد خبر: ۲۱۳٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha