۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
سفر ارزان در رنگین کمان جاذبه های ایران زمین
بازار گزارش می‌دهد؛

سفر ارزان در رنگین کمان جاذبه های ایران زمین

ساری- مازندران رنگین کمانی از جاذبه های متنوع طبیعی و تاریخی است که می توان با اندک هزینه به این دیار گل و بلبل سفر کرد و نوروز خاطره آمیزی را ثبت کرد.

بازار؛ گروه استان ها: بیش از ۲۰ میلیون خودرو تعطیلات نوروزی در راه های مازندران تردد کردند و ثمره این سفر اقامت بیش از ۱۰ میلیون مسافر – شب بوده که نیمی از آن ها از جاذبه های طبیعی و گردشگری مازندران دیدن کردند.

برای سفر به مازندران و از پایتخت می توان از مسیرهای سه گانه هراز، کندوان و سوادکوه به مازندران سفر کرد و در با ورود به حوزه استحفاظی استان، تابلویی از نقش و نگارهای طبیعی برای گردش و نوروزگردی پیش روی مسافران خلق می شود.

عبور از جاده مارپیچ چالوس و کندوان، گذر از گردنه های هفت برادران، مسیر کوهستانی سیاه بیشه هزارچم و رسیدن به شهر اکسیژن در مرزن آباد، برای هر مسافر و گردشگری خاطره آمیز آمیز است.

ولشت دریاچه ای میان ماه و مه

پس از طی چندکیلومتر از مرزن آباد دریاچه رویایی ولشت را می توان به نظارت نشت که در حال حاضر تاسیسات اقامتی و هتل شناور آن احداث شد و می توان چند شب و روز را در کنار این دریاچه زیبا سپری کرد. ولشت یکی از معدود دریاچه‌های آب شیرین ایران است که همه‌ساله میزبان تعداد زیادی از مسافران است که به دنبال سپری کردن اوقاتی در کنار دریاچه و در موقعیت کوهستانی هستند، موقعیت جغرافیایی خاص این دریاچه باعث شده تا درصورتی‌که در هر یک از شهرهای چالوس، کلاردشت و یا مرزن‌آباد اقامت داشته باشید، بتوانید در مدت‌زمان بسیار کوتاهی به ولشت برسید و لحظات به‌یادماندنی را این دریاچه زیبا سپری کنید.

سفر ارزان در رنگین کمان جاذبه های ایران زمین

دریاچه ولشت بین کوه‌ها محصور شده و باید از یک منطقه کوهستانی گذشتد تا به دریاچه رسید. زیبایی دریاچه جایی خودش را نشان می‌دهد که از جاده و از بالا می تووانید تمام دریاچه و اطرافش را ببینید. با پایین آمدن و رسیدن به دریاچه باید جایی برای نشستن پیدا کرد و اگر ماهیگیری می دانید می‌توانید به جای خرید ماهی از همان دریاچه ماهی بگیرید.

نمک آبرود مقصد نوروزی گردشگران

نمک آبرود نیز از مناطق تفریحی و توریستی پرطفدار در مازندران به شمار می رود که در تمامی روزهای سال از جمله نوروز، گردشگران زیادی را جذب می کند. نزدیک با دریا و جنگل، داشتن تله کابین و فضای سبزی زیبا سبب شده تا هر روز مسافران زیادی به آن سفر کنند.

در نوروز، مجمع نمک آبرود برای پذیرایی و میزبانی از مسافران مهیا است و به گفته محمد مهدی صفوی مدیرعامل این مجتمع تفریحی، تمامی شرایط برای میزبانی از مسافران در این منطقه فراهم است.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که در مجتمع نمک آبرود با وجود تله کابین فرصت استفاده مسافران از جنگل های بالادست فراهم شده است، گفت: هر روز گردشگران زیادی برای بهره مندی از طبیعت و فضای سبز منطقه این مجتمع سفر می کنند.

تله کابین نمک آبرود، پارک جنگلی و پل معلق از جمله جاذبه های نمک آبرود به شمار می رود که با سفر به آن باید این موهبت طبیعی را به نظاره نشست. نمک آبرود یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری شمال کشور است که در استان مازندران و ۱۲ کیلومتری چالوس قرار دارد. علاوه بر محیط سرسبز و آب‌وهوای بسیار خوب این منطقه، مهم‌ترین دلیل شهرت آن را می‌توان تله کابین نمک آبرود دانست که مسافران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. ضمن اینکه پارک‌های جنگلی بنفشه و شمشاد به وسعت تقریبی ۲۰۰ هکتار و دامنه جنگلی کوه مدوبن، جاذبه‌های بصری فوق‌العاده‌ای خلق کرده‌اند که ارزش دیدن دارند. وجود امکاناتی نظیر رستوران، سرویس بهداشتی، پارکینگ، مرکز خرید و... نیز مزید بر علت شده است تا گردشگران با خیال راحت این منطقه توریستی را برای سفر خود انتخاب کنند.

ساحل دریا، قدم زدن روی شن ها
دریا و ساحل مازندران همیشه در لیست سفر مسافران و گردشگران قرار دارد و آمارها حکایت از آن است که بیش از ۹۰ درصد مسافران استان های شمالی برای دیدن دریا و قدم زدن در ساحل شنی به این استان سفر می کنند.

سفر ارزان در رنگین کمان جاذبه های ایران زمین

طی دولت کنونی بیش از ۹۵ درصد مناطق ساحلی استان مازندران آزادسازی شده و مسیرهای دسترسی زیادی برای ساحل گردی وجود دارد. از جمله مناطق ساحلی زیبا و پرطفرفدار مسافران مازندران می توان به ساحل فرح آباد ساری، ساحل بابلسر، ساحل سی سنگان و سیترای نوشهر، ساحل رادیودریا چالوس و سواحل تنکابن و رامسر اشاره کرد.

با پرداخت هزینه ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان برای ورود و حق پارکینگ می توان به ساحل زیبا در مناطق مختلف مازندران سفر کرد و از جاذبه های بکر و رویایی دریای کاسپین بهره برد.

تفرجگاه های جنگلی

در استان مازندران پارک و بوستان های جنگلی زیادی وجود دارد که در نوروز و دیگر فصل ها، پاتوق طبیعت گردان و بهاردوستان است. ورود به اکثر این بوستان ها یا رایگان و یا پرداخت هزینه حداقل چند ده هزار تومانی برای ورود خودرو دارد و می توان با سفر به این مناطق در زیرسایه درختان سبز و طبیعت پاک و هوای مطبوع نشست و به تفریح پرداخت.

پارک جنگلی فین، سی سنگان، پارک زارع ساری، بوستانی جنگلی نور و غیره از جمله پارک های جنگلی مازندران به شمار می رود.

طی نوروز بیش از ۱۰ میلیون مسافر نوروزی در مازندران اقامت کردند و صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار اظهر داشت: از این تعداد پنج میلیون و ۹۷ هزار نفر از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان در شهرهای مختلف بازدید کردند.

وی شمار اقامت در روز پنجم فروردین را یک میلیون و ۲۵۸ هزار نفر ذکر کرد.

مازندران با داشتن جاذبه های فراوان و متعدد مناطق زیبا و بی نظیر زیادی برای نوروز گردی دارد و بسیاری از این مناطق و جاذبه ها را به صورت رایگان می توان دید.

کد خبر: ۲۱۳٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha