۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۱
 مهار تورم مستلزم کاهش وابستگی به دلار است| ضرورت استفاده از پیمان‌های پولی در مراودات تجاری
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

مهار تورم مستلزم کاهش وابستگی به دلار است| ضرورت استفاده از پیمان‌های پولی در مراودات تجاری

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: باید با امضای پیمان‌های پولی و برقراری مراودات پولی و بانکی با استفاده از پول‌های ملی، سنگینی سایه دلار بر اقتصاد کشور را کم کنیم.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، محسن زنگنه؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال کاهش تورم و رشد تولید از سوی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: مهار تورم مستلزم کاهش تاثیر پذیری اقتصاد کشور از دلار است.

وی افزود: باید با امضای پیمان‌های پولی دو جانبه و چند جانبه و برقراری مراودات پولی و بانکی با استفاده از پول‌های ملی، سنگینی سایه دلار بر اقتصاد کشورمان را کم کنیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: با گسترده‌تر شدن روابط تجاری با کشورهای مختلف از جمله کشورهای شرقی و امضای پیمان‌های پولی با کشورهای مختلف طرف قرارداد تجاری مان می‌توانیم تاثیر دلار را بر اقتصاد کشور کمرنگ کنیم.

زنگنه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ضرورت‌ها برای مهار تورم مردمی کردن اقتصاد است.

وی افزود: ما میتوانیم با مردمی کردن اقتصاد و استفاده از ظرفیت‌های مختلف کشور زمینه را برای رشد و رونق تولید و در نتیجه آن در بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش تورم گام برداریم.

رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۲ را به نام "مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری کردند.

کد خبر: ۲۱۳٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha