۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
تخلفات مربوط به خوراکی ها در صدر تخلفات نوروزی
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد

تخلفات مربوط به خوراکی ها در صدر تخلفات نوروزی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: عمده تخلفات در ایام نوروز گران فروشی یا درج نشدن قیمت در کالاهایی مثل میوه، آجیل، شیرینی و زولبیا و بامیه بوده است.

به گزارش بازار، محمدعلی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه همه ساله در ماه مبارک رمضان و روزهای پایانی سال، برنامه‌های ویژه داریم، افزود: امسال به علت همزمانی تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان، این طرح از هشتم اسفندماه شروع شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی گفت: امسال ۱۸۰ واحد سیار به گشت‌های مشترک اضافه شده است. روزانه ۵۰۰ گشت مشترک داریم که ۱۰۰ مورد آن در استان تهران و مابقی در سایر استان‌ها است.

او افزود: در همه ایام تعطیل همکاران ما در سراسر کشور در کنار همکاران وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی و سایر ارگان‌های مرتبط، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف به عنوان بازرسین و ضابطین سازمان تعزیرات حکومتی اقدام به تهیه گزارش تخلف می‌کنند و آن جایی که ضرورت ایجاب می‌کند گشت سیار مشترک با حضور در محل، رسیدگی و حکم صادر می‌کند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان وقت دیروز، در مجموع حدود ۱۰ هزار و ۸۷۷ اکیپ گشت در سراسر کشور داشتیم که حدود ۵۸ هزار و ۴۲۷ مورد را بازرسی کردند، از این تعداد حدود ۱۶ هزار و ۱۲۵ واحد دارای تخلف بودند و مابقی خوشبختانه دارای تخلف نبودند که نشان دهنده تخلف کمتر از یک سوم کسبه است.

آقای اسفنانی گفت: تعداد پرونده‌هایی که در این ایام تشکیل شده است در کالا و خدمات ۱۰ هزار و ۵۴۶ فقره پرونده وارده داشتیم و ۹ هزار و ۷۶ فقره مختومه و در بحث بهداشت و درمان و دارو و مسایل مرتبط با آن ۶۵۵ فقره پرونده وارده داشتیم و ۵۳۴ فقره مختومه و در بحث قاچاق ۳۷ فقره وارده داشتیم و ۳۱ فقره مختومه داشتیم که جمع کل پرونده‌ها حدود ۱۱ هزار و ۲۳۸ فقره پرونده تشکیل شده است که بخشی محکومیت داشته است و بخشی هم برائت داشتند.

او افزود: از حیث فراوانی تخلفات، ما در این ایام حدود ۸ هزار و ۴۴۷ فقره گران فروشی داشتیم، حدود ۹ هزار و ۶۲۴ فقره عدم درج قیمت روی کالا، ۷۴ فقره یا ۷۴ مورد احتکار داشتیم و سایر تخلفات، حدود ۱۱ هزار و ۴۷۳ فقره بوده است که تخلفات دیگر را منتهی می‌شود.

اسفنانی گفت: برخی از واحدهای صنفی، چه تولیدی و چه توزیعی یا خدماتی هم تخلفاتی داشتند که در بخش کالا و خدمات حدود ۴۶۴ فقره نصب پارچه داشتیم و در واقع اعلام تخلف کردیم که این واحد به عنوان واحد متخلف جریمه شده است و یا مرتکب تخلف شده است و پرونده برای رسیدگی تشکیل شده است. حدود ۷ مورد از این‌ها مباحث بهداشتی بودند یا تخلفات بهداشتی بودند و حدود ۱۴۹ فقره پلمپ واحد صنفی یا واحد تولیدی بوده است و ۱۸۳ فقره تعطیل موقت محل کسب داشتیم که در مجموع حدود ۸۰۰ مورد ما تخلفات داشتیم که منتهی به نصب پلاکارد یا تعطیلی موقت و پلمپ و امثال این‌ها بوده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: معمولا، چون بازار هدف ما در این ایام کالاهایی است که مورد نظر مردم در شب عید یا ماه مبارک رمضان هست، عمده تخلفات که گران فروشی بوده است یا عدم درج قیمت، معمولا در کالاهایی مثل میوه، آجیل و امثال این‌ها در بخش شیرینی و زولبیا و بامیه و این ها، عمدتا خوراکی‌ها بوده است.

آقای اسفنانی گفت: مردم می‌توانند هر تخلفی که در حوزه صلاحیت ماست از جمله گران فروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عدم عرضه کالا و امتناع از عرضه کالا و همین طور بحث فروش اجباری را برای رسیدگی، به سامانه ۱۳۵ به صورت مکتوب و تلفنی گزارش کنند و همکاران آمادگی دارند، موضوع را رسیدگی و به مردم خدمات رسانی کنند.

کد خبر: ۲۱۳٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha