۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
۱۹۷ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد
مدیرکل استاندارد ایلام:

۱۹۷ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد

ایلام-مدیرکل استاندارد ایلام گفت: سال گذشته ۱۹۷ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استاندارد ایلام، مهناز همتی با اشاره به اهمیت و لزوم توجه واحدهای تولیدی به استاندارد و کیفیت گفت: استاندارد نقطه عطف پایداری اقتصادی و کلید ورود به بازارهای جهانی بوده که با وجود مرز بین المللی مهران ظرفیت‌های زیادی برای صادرات کالاهای تولیدی در این استان وجود دارد.

وی در ادامه گفت: سازمان استاندارد در تحقق اهداف حوزه تولید، صادرات و واردات کالا و همچنین رضایتمندی مصرف کنندگان کالاها با تایید و اطمینان بخشی نسبت به کیفیت و سلامت کالا نقش مهمی دارد.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های مرز بین المللی مهران برای صادرات کالا افزود: به طور قطع استانداردسازی کالا شرط تحقق توسعه صادرات در مرز مهران است چرا که کیفیت نامطلوب و غیر استاندارد ماندگاری و دوامی در بازار ندارد.

همتی در ادامه با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۹۷ هزار و ۹۶۸ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است، اظهار داشت: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در طول یکسال گذشته، شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی، صنایع شیمیایی، چرم و قطعات یدکی خودرو بوده است.

کد خبر: ۲۱۳٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha