۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
افزایش ۳۵ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری اصفهان/«نقش جهان» در رتبه نخست بازدید
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان مطرح کرد؛

افزایش ۳۵ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری اصفهان/«نقش جهان» در رتبه نخست بازدید

اصفهان – ایزدی؛ مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری اصفهان نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

علیرضا ایزدی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه استان اصفهان در ایام نوروز و تعطیلات همیشه رتبه های نخست بازدید گردشگری است، اظهار کرد: اصفهان استانی چهار فصل است که به دلیل سبقه تاریخی و طبیعی خود هر ساله میزبان گردشگرانی از سرتاسر کشور و دنیا است و به طور معمول بازدید بناهای تاریخی آن نیز در کشور مثال زدنی است.

وی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری اصفهان نسبت به سال گذشته که ناشی از پایان پاندمی کرونا است، افزود: در دور دوم سفرهای نوروزی نیز بازدید چشمگیر از بناهای تاریخی اصفهان را شاهد هستیم و برپایی آیین جشن استقبال از رمضان با حضور هنرمندان موجب شد تا شاهد حضور چشمگیر گردشگران در میدان نقش جهان باشیم.

ورود بیش از ۱۵۰ هزار گردشگر به نقش جهان در یک روز

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان تاکید کرد: در طی روز گذشته بیش از ۱۵۰ هزار نفر گردشگر وارد میدان امام شدند که شلوغ ترین روز حضور گردشگران در آثار تاریخی استان اصفهان را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه میدان امام اصفهان تاکنون رتبه نخست بازدید گردشگران نوروزی را در استان اصفهان داشته است، گفت: باغ فین کاشان و باغ موزه چهلستون به ترتیب پس از میدان امام (ره) تا پایان روز چهارم فروردین ماه، رتبه های بعدی بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است بنا بر اعلام یحیی نقی زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که برای بازدید از تأسیسات گردشگری به اصفهان سفر کرده است، تاکنون ۱۹ میلیون نفر اقامت گردشگران نوروزی در کشور را شاهد بودیم.

کد خبر: ۲۱۳٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha