۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
توسعه روابط بین المللی ایران منجر به بهبود اقتصادی کشور می شود
رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور:

توسعه روابط بین المللی ایران منجر به بهبود اقتصادی کشور می شود

گرگان- مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور به توسعه سرمایه گذاری و ثبات در رشد اقتصادی تاکید کرد و گفت: توسعه و بهبود روابط بین الملل به بهتر شدن شرایط اقتصادی کشور کمک می کند.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اگر روابط بین المللی خود را با سایر کشورها توسعه و بهبود ببخشیم، می توان به تغییر شرایط امیدوار بود.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با تاکید بر فراموشی همه ناکامی های گذشته ایران در روابط بین الملل، ادامه داد: تغییرات صحیح در سیاست های خارجی که در گذشته وجود داشته، باعث رفع برخی تحریم ها از اقتصاد کشور می شود.

مرتضوی تصریح کرد: وجود این تحریم ها در سال های گذشته ما را محدود کرده و منجر به کاهش درآمدهای صادراتی شده است.

وی ادامه داد: وجود این تحریم ها در روند تولید کشور، افزایش قیمت تمام شده محصول در بخش ساختمان و همه بخش ها اقتصاد کشور را دچار مشکل کرده است.

مرتضوی با تاکید بر کنترل تورم، افزود: برای توسعه سرمایه گذاری و رشد اقتصادی باید در روابط خود ثبات ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: عامل اصلی کنترل تورم رفع تحریم های موجود در کشور است و در صورتی که این اتفاق در روابط بین المللی کشور بیافتد، شرایط اقتصادی کشور در شیب ملایمی بهبود خواهد یافت.

وی ادامه داد: حمایت از بخش خصوصی نیز می تواند شرایط اقتصادی،کشور را تا حد زیادی تغییر دهد.

مرتضوی با بیان اینکه بخش خصوصی توانایی های زیادی دارد، تصریح کرد: بخش خصوصی در علم و دانش و تخصص پتانسیل بالایی دارد بااینحال در واگذاری بسیاری از سرمایه گذاری ها به این بخش توجه نمی شود.

وی گفت: شرکت ها و ادارات دولتی به تدریج در حال بزرگتر شدن هستند اما باید حضور دولتی ها را در پروژه های اقتصادی و عمرانی محدود کنیم.

مرتضوی در خاتمه تصریح کرد: بخش خصوصی با ورود صحیح خود می تواند به رونق اقتصادی و شغل پایدار و مستمر کمک بسیاری به اقتصاد کشور کند.

کد خبر: ۲۱۳٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha