۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۸
 بخشنامه‌های متعدد سد راه رشد تولید| مشوق‌های صادراتی درنظر گرفته شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بخشنامه‌های متعدد سد راه رشد تولید| مشوق‌های صادراتی درنظر گرفته شود

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت: برای رشد تولید، نباید دستگاه‌های دولتی با بخشنامه‌های متعدد مانع راه شوند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام مهار تورم و رشد تولید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: برای مهار تورم باید رونق در بخش تولید داشته باشیم و برای این منظور باید موانع را از سر راه تولید کنندگان برداریم.

وی افزود: دستگاه‌های دولتی نباید با بخشنامه‌های متعدد بر سر راه تولید کنندگان مانع ایجاد کنند بلکه چه در بحث صدور مجوزها و چه در موارد دیگر باید کار تولید کنندگان را تسهیل کنند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در ارتباط با اعطای تسهیلات بانک‌ها باید همکاری لازم را با تولیدکنندگان داشته باشند و تولید کننده نباید زمان زیادی در صفحه انتظار دریافت وام از بانک باشد.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائلی که در این حوزه باید مد نظر قرار گیرد عملکرد دستگاه‌های نظارتی است. عملکرد دستگاه‌های نظارتی باید در مسیر نظارت بر اجرای قانون باشد نه اینکه خود به یک مانع برای کار تولید کنندگان تبدیل شود.

وی افزود: رفع موانع صادراتی و تعیین مشوق‌ها برای صادرات کالا یکی دیگر از اقداماتی است که می‌تواند به رشد و رونق تولید داخل کمک کند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: کاهش تورم موضوعی نیست که با صحبت و صدور دستور محقق شود بلکه کاهش تورم در کنار رشد تولید و رفع مشکل اشتغال و رونق در بازار حاصل خواهد شد و ما باید این دو مسیر را به طور همزمان و با توجه به رشد تولید دنبال کنیم.

کد خبر: ۲۱۳٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha