۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۷۴ هزار مگاوات گذشت

ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۷۴ هزار مگاوات گذشت

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت شرکت برق حرارتی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با اتصال واحدهای جدید به بیش از ۷۴ هزار مگاوات رسیده است.

به گزارش بازار، امیر دودابی‌نژاد با اشاره به اینکه تاکنون ۶۱۵ واحد تولید برق حرارتی در ۱۳۴ نیروگاه کشور احداث شده است، گفت: در اسفندماه سال ۱۴۰۱ با اتصال واحد بخار نیروگاه‌های ارومیه و بعثت پارس‌جنوبی به مدار تولید، تعداد واحدهای حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی و صنایع بزرگ به ۳۹۳ واحد و ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی به حدود ۴۹ هزار مگاوات رسیده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۸ درصد از مجموع ظرفیت تولید برق حرارتی در اختیار بخش خصوصی است، ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های کشور اعم از حرارتی، برق‌آبی، تجدیدپذیر، دیزلی، مقیاس‌کوچک و اتمی به حدود ۹۱ هزار مگاوات رسیده که ۸۲ درصد از این ظرفیت مربوط به نیروگاه‌های حرارتی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت شرکت برق حرارتی، گفت: هم‌اکنون واحدهای سیکل‌ترکیبی با ظرفیت ۳۵ هزار و ۵۰۳ مگاوات، واحدهای گازی با ظرفیت ۲۲ هزار و ۶۸۳ مگاوات و نیروگاه‌های بخاری با ظرفیت ۱۵ هزار و ۸۲۹ مگاوات، نیروگاه‌های حرارتی کشور را تشکیل می‌دهند.

کد خبر: ۲۱۳٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha