۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
بیش از ۶۵۰ هزار نفر ساعت آموزشی تخصصی
بازار سرمایه در سال ۱۴۰۱ برگزار کرد

بیش از ۶۵۰ هزار نفر ساعت آموزشی تخصصی

مدیرعامل مرکز مالی ایران گفت: در سال ۱۴۰۱ مرکز مالی ایران موفق به برگزاری بیش از ۵۴۸ دوره آموزشی و کاربردی متناسب با نیاز روز بازارهای مالی شده که طی آن ۶۵۰ هزار نفر ساعت آموزش تخصصی ارائه‌شده است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، سجاد موحد با تشریح عملکرد یک‌ساله این مرکز طی سال ۱۴۰۱ بیان کرد: بنا به اهمیت بهبود جایگاه سواد مالی و سرمایه‌گذاری بین عموم مردم و تعمیق و گسترش بازارهای مالی، مرکز مالی ایران در سال اخیر با بهره‌گیری از نیروهایی جوان و پویا، بهره‌گیری از اساتید خبره و زیرساخت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مطلوب، تمامی تلاش خود را به کار بست تا به بهترین نحو ممکن بتواند به رسالت آموزشی خود عمل کند و نیروهایی متخصص و کارآزموده روانه بازارهای مالی کشور کند.

موحد بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، مرکز مالی ایران موفق به برگزاری بیش از ۵۴۸ دوره آموزشی و کاربردی متناسب با نیاز روز بازارهای مالی شده که طی آن ۶۵۰ هزار نفر ساعت آموزش تخصصی به بیش از ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر دانش‌پذیر ارائه‌شده است.

وی افزود: در دوره‌های آموزشی برگزارشده، تلاش کرده‌ایم تمامی سطوح را مدنظر قرار داده و دوره‌هایی در ارتباط با ارتقاء سطح دانش و سواد مالی، ارتقاء جایگاه شغلی، آمادگی آزمون‌های حرفه‌ای و بوت کمپ‌هایی جامع و تخصصی برگزار کنیم. هدف از برگزاری بوت‌کمپ‌ها، ارائه آموزش کاربردی و کارگاهی به داوطلبان است؛ بوت‌کمپ بورس ۳۶۰ و بوت‌کمپ تربیت کارشناس خبره ارزش‌گذاری از مهم‌ترین این بوت‌کمپ‌ها بوده است.

وی در ادامه گفت: علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزش حرفه‌ای، در مرکز مالی ایران بیش از ۴۰ سمینار گوناگون بین‌المللی نیز ترتیب داده شد تا از طریق انتقال دانش روز و تعامل با متخصصین بین‌المللی، بتوانیم بازارهای مالی کشور را با روش‌های مالی نوین دنیا آشنا ساخته و همگام کنیم.

مدیرعامل مرکز مالی ایران افزود: این مرکز طی یک سال گذشته، وظیفه اجرای محیط‌های آزمون بازار سرمایه (سند باکس) را نیز برعهده داشته است. حسب وظایف مجری و در راستای غنای بیشتر سندباکس، مرکز مالی ایران اقدامات متعددی را به عمل آورده است از جمله تشکیل کمیته‌هایی تخصصی با حضور متخصصین بازارسرمایه و انتشار چندین فراخوان جهت دریافت ایده‌های نوآورانه بازار سرمایه، که در این راستا طرح‌های نوآورانه گوناگونی در حوزه رمزارزها، رپو، توکنایز کردن دارایی، اوراق مشتقه شاخصی، فروش متری مسکن و... دریافت شد و مورد بررسی کمیته‌های تخصصی قرار گرفت.

موحد بیان کرد با توجه به جدید بودن فضای محیط آزمون، استقبال استارتاپ‌ها جهت حضور در سندباکس مناسب ارزیابی می‌شود.

موحد در ادامه بیان کرد: مرکز مالی ایران در کنار آموزش‌های تخصصی به افراد، سعی در ایجاد ارتباط بین نیروی متخصص و بازار کار نیز بوده است. با توجه به اینکه تامین نیروی انسانی شایسته و توسعه مهارت‌های کارکنان در بازارهای مالی همواره نقش کلیدی در سازمان‌ها داشته است و همچنین این مرکز دارای گسترده‌ترین و تخصصی‌ترین شبکه ارتباطی در بازارهای مالی و سرمایه در جهت ارتباط میان کارجویان و کارفرمایان در این حوزه است و تصمیم گرفته شد تا در جهت شناسایی، توسعه و به کارگیری استعدادها در بازارهای مالی و به ویژه بازار سرمایه، نسبت به توسعه پلتفرم «بورس تلنت» اقدام کنیم.

وی در ادامه افزود: با کمک این سامانه، کارجویان می‌توانند رزومه بسازند، در تست‌های شخصیت شناسی شرکت کنند و یا در کانون‌های ارزیابی مورد سنجش قرار گیرند. کارفرمایان نیز می‌توانند کارجویان را متناسب با نیازها و اهداف سازمان‌شان از طریق این سامانه شناسایی و به کارگیری کنند و یا با مهارت‌ها و ویژگی‌های شخصیتی کارکنان خود از طریق کانون‌های ارزیابی، بیشتر آشنا شوند و همچنین برنامه‌های توسعه فردی کارکنان را در سازمان خود با کمک کانون‌های توسعه طراحی و اجرا نمایند. ایجاد استخر رزومه از افراد مستعد و آماده به فعالیت در بازار مالی، گسترش کانون‌های ارزیابی و توسعه در سطح کشور و استانداردسازی جایگاه‌های شغلی بازارهای مالی با تاکید بر بازار سرمایه از جمله برنامه‌های مرکز مالی ایران در سال ۱۴۰۱ در سامانه بورس تلنت بوده است.

موحد در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای این مرکز در سال ۱۴۰۱، کسب مجوز شرکت خلاق و دانش بنیان است. این مجوز از جانب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صادر گردیده

است و باعث توسعه هرچه بیشتر و ورود مرکز مالی ایران در حوزه استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان گردید.
سجاد موحد مدیرعامل مرکز مالی ایران در پایان بیان کرد: مرکز مالی ایران در طول سال‌های اخیر، با جذب نیروی انسانی جوان و با انگیزه به دنبال ارتقاء عملکرد سازمانی و رسالت آموزشی خود بوده و همچنین با رویی گشاده به استقبال ایده‌های نوآورانه رفته است، بگونه‌ای که طی این دوران در ابعاد گوناگون عملکردی مرکز شاهد پیشرفتی قابل توجه بوده‌ایم و طرح‌هایی نیز به مرکز تفویض شده است که در آینده رونمایی خواهند شد. امید است در ادامه نیز بتوانیم مسیر پیشرفت را طی کرده و با تلاشی مضاعف در راستای تحقق توسعه خدمات آموزشی و پژوهشی به منظور کمک به ارتقا شفافیت در بازارهای مالی و توانمندسازی ذینفعان، ارائه راهکارهای نوآورانه و کاربردی جهت ارتقا کیفیت تصمیم‌گیری و تسهیل ارتباطات و جریان اطلاعات در بازارهای مالی، گام‌هایی موثر و مستمر برداریم.

کد خبر: ۲۱۳٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha