۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
کالاهای موردنیاز زائران رضوی تأمین شد| بازار تحت نظارت است
بازار از مشهد گزارش می‌دهد؛

کالاهای موردنیاز زائران رضوی تأمین شد| بازار تحت نظارت است

مشهد- پیش‌بینی حضور ۱۰ میلیون زائر در مشهد مقدس و تأمین کالاهای موردنیاز این جمعیت نیاز به برنامه‌ریزی و نظارت ویژه دارد که مسئولان این شهر مدعی اشراف کامل بر این موضوع هستند.

بازار؛ گروه استان‌ها: سفر میلیونی زائران به مشهد مقدس و استقرار جمعیت کثیری از این سیل عظیم به‌طور طبیعی نیاز به خرید کالاهای اساسی و برخی از محصولات مانند نان را بیش از هر زمان افزایش می‌دهد و به‌تبع آن تخلفات و سوءاستفاده احتمالی برخی کسبه را قوت می‌بخشد لذا برنامه ویژه‌ای برای نظارت می‌طلبد.

بررسی‌های خبرنگار بازار از سطح شهر مشهد به ویژه محیط پیرامونی حرم مطهر رضوی حاکی از انست که خوشبختانه کمبودی ازنظر توزیع مواد غذایی احساس نمی شود و دستگاه‌های اجرایی با برپایی ایستگاه‌های موقت در اطراف حرم مطهر رضوی نسبت به توزیع مواد غذایی و مو.رد نیاز زائران اقدام کرده‌اند که این موضوع رضایت بسیاری از زائران را در برداشته است.


اجرای طرح‌های نظارتی

در همین حال رئیس اتاق اصناف مشهد بابیان اینکه طرح‌های متعددی از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون برای نظارت بر بازار به مرحله اجرا درآمده تا پایان فروردین ادامه دارد به بازار می‌گوید: طرح‌های نظارت بر بازار از ۲۵ بهمن‌ماه آغازشده است.

هادی مخملی در این رابطه توضیح می‌دهد: در فاز ابتدایی طرح ویژه نوروزی درج قیمت بر روی کالاها و صدور صورتحساب مورد تأکید بود و لذا تمامی واحدهای صنفی مرتبط با پوشاک، کیف، کفش، شیرینی، آجیل، میوه مورد برسی و نظارت قرار گرفت.

کالاهای موردنیاز زائران رضوی تأمین شد| بازار تحت نظارت است

وی افزود: در ادامه طرح نوروزی، فاز زائرین و مجاورین با اولویت رسیدگی به گزارش ها و شکایات مردمی از ۲۵ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت که برای اجرای این تعداد ۶ پایگاه بازرسی و نظارت در سطح شهر مستقرشده است.

رئیس اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد : پایگاه‌های بازرسی و نظارت سطح شهر در ایام طرح نوروزی شامل ۴ پایگاه در اطراف حرم مطهر رضوی و منطقه ثامن و تعداد یک پایگاه در میدان بار «سپاد»و پایگاه مرکزی بازرسی و نظارت در اتاق اصناف مشهد واقع در بلوار شهید صادقی است.


اجرای طرح نظارتی ضیافت

رئیس اتاق اصناف مشهد با تأکید بر اجرای طرح نظارتی ضیافت در ایام ماه مبارک رمضان گفت: با عنایت به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان طرح ویژه نظارتی ضیافت را با اولویت کالاهای اساسی و موردنیاز همشهریان پیش روداریم، این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا عید سعید فطر ادامه خواهد داشت.

تعداد ۷۱۶ واحد صنفی منتخب در اطراف حرم مطهر رضوی و منطقه ثامن راه‌اندازی شده تا ۲۰ قلم کالای اساسی را با درج قیمت مصوب و درج قیمت روی کالا عرضه کنند

مخملی ادامه داد: در همین راستا تعداد ۷۱۶ واحد صنفی منتخب در اطراف حرم مطهر رضوی و منطقه ثامن راه‌اندازی شد تا ۲۰ قلم کالای اساسی را با درج قیمت مصوب و درج قیمت روی کالا عرضه کنند.

وی بیان کرد: در پایگاه‌های بازرسی از حضور ۲۰ کارشناس اتحادیه‌های صنفی استفاده می‌کنیم که این افراد در اطراف حرم مشغول نظارت و کارشناسی هستند.

وی افزود: از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا ۲ فروردین سال جاری، ۳۳۸۱ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام و ۵۶۹ پرونده تخلف باارزش حدود ۹۰۰ میلیون تومان تشکیل‌شده است.

رئیس اتاق اصناف مشهد اذعان کرد: در این ایام ۲۸۲ گزارش تخلف دریافت شده است. همچنین با تأکید فرماندار یک واحد بازرسی در بازار رضا راه‌اندازی شد که به‌صورت ویژه بازرسی و نظارت در این مکان را انجام دهد.


توزیع مایحتاج عمومی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بابیان اینکه تأمین مایحتاج عمومی شهروندان و به‌ویژه زائران بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج از ماه‌های پایانی سال گذشته در دستور کار قرار داشته و هم‌چنین اقدامات لازم برای تأمین نیازهای زائران و مجاوران حرم رضوی ادامه دارد به بازار گفت: برای ایام پایانی سال، ایام نوروز و ماه رمضان، ذخیره‌سازی مرغ منجمد در ماه‌های گذشته اتفاق افتاد و طی اسفندماه تاکنون حدود ۱۷۰۰ تن مرغ منجمد در سطح مشهد بین شهروندان توزیع و عرضه‌شده است.

کالاهای موردنیاز زائران رضوی تأمین شد| بازار تحت نظارت است

محمد میری با اشاره به اینکه همچنین در این ایام حدود ۶۷۰ تن گوشت قرمز در بازار عرضه‌شده است ادامه داد: هم‌چنین در این مدت با هماهنگی سازمان تعاون روستایی و اتحادیه صنف بارفروشان مشهد بالغ‌بر ۸۰۰ تن میوه تأمین و تهیه شد که این میوه‌ها با نرخ مصوب گروه تنظیم بازار شهرستان در بازارهای مشخص‌شده در حال عرضه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بابیان اینکه دغدغه نان یکی از دغدغه‌های اصلی زائران و مجاوران در اطراف حرم است، تصریح کرد: ۲۲ واحد نانوایی سیار و ثابت در خیابان‌های منتهی به حرم مستقرشده‌اند.

۴واحد نانوایی آزاد پز در خیابان‌های منتهی به حرم از آزاد پز به یارانه‌ای تغییر پیدا کردند همچنین سهمیه آرد نانوایی‌های اطراف حرم نیز از ۲۵۰ به ۳۵۰ کیسه افزایش پیداکرده است

وی اذعان کرد: ۷۰ کیسه آرد ویژه ایام نوروز به نانوایی‌های اطراف حرم تخصیص داده‌شده و چهار واحد نانوایی آزاد پز در خیابان‌های منتهی به حرم از آزاد پز به یارانه‌ای تغییر پیدا کردند همچنین سهمیه آرد نانوایی‌های اطراف حرم نیز از ۲۵۰ به ۳۵۰ کیسه افزایش پیداکرده است.

میری دیسفانی در خصوص بازرسی‌های این سازمان عنوان کرد: با هماهنگی بین دستگاهی از ساعات آغازین تشکیل قرارگاه خدمات سفر مشهد که ۱۳ اسفند بود، گروه‌های نظارتی تشکیل شد و روزانه ۱۵ نفر از همکاران ما در پایگاه‌های اطراف حرم مشغول نظارت هستند.

وی اذعان کرد: تاکنون ۷۴۵ مورد بازرسی در حوزه جهاد کشاورزی انجام و ۹۸ واحد مختلف شناسایی‌شده و همچنین ۳۵ مورد شکایت در این ایام صورت گرفته است. افراد خاطی تاکنون حدود ۲۱۰ میلیون تومان جریمه‌شده‌اند.


ارائه کالاهای اساسی به زائران

فرماندار مشهد نیز بابیان اینکه۶۰۰ واحد منتخب تعداد ۲۰ قلم ضروری برای زائران را باقیمت‌های مصوب ارائه می‌کنند اظهار کرد: از این طریق ۲۰ این قلم کالای اساسی برای ۱۰ میلیون زائر فراهم خواهد شد.

کالاهای موردنیاز زائران رضوی تأمین شد| بازار تحت نظارت است

محسن داوری در خصوص اقدامات پیش رو برای ایام نوروز اظهار کرد: تلاش ما برای تأمین مایحتاج موردنیاز زائران این است که بتوانیم بهترین سرویس‌دهی را انجام دهیم. معرفی برخی واحدهای صنفی در نشان از همین رو انجام‌شده و برای آن‌ها تبلیغات نیز انجام می‌دهیم و هر واحد صنفی را با بنر مشخص می‌کنیم.

وی بابیان اینکه کالاهای اساسی به‌اندازه کافی تأمین‌شده است ادامه داد: در همین راستا نظارت بر بازار نیز تشدید شده است.

وی اذعان کرد: به همین منظور چهار کارگروه در چهار خیابان منتهی به حرم تشکیل دادیم که تمام دستگاه‌های نظارتی در این کارگروه‌ها به صورت شبانه‌روزی شیفت بندی شده‌اند و در سطح شهر و به‌خصوص اطراف حرم فعالیت می‌کنند تا اگر هر صنف یا حوزه خدماتی تخلفی انجام دهد بلافاصله آن را بررسی کنند و حقوق زائران را در همان زمان بازگردانند.

فرماندار مشهد ادامه داد: به تمام کسبه به‌خصوص کسبه اطراف حرم تأکید شده که باید برچسب قیمت روی کالاهای خود بزنند. در این زمینه نظارت دقیق انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۱۳٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha