۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
افزایش جابجایی مسافران نوروزی
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افزایش جابجایی مسافران نوروزی

افندی زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی میزان و نوع تردد مسافران نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۳ فروردین ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

به گزارش بازار، شهریار افندی، زاده‌ معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین آمارهای تردد مسافران در کشور گفت: تعداد مسافران جابجا شده با حمل و نقل عمومی جاده‌ای از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۳ فروردین ۲.۹۰۱.۰۰۹مسافر بوده است (رشد ۵/۳ درصد).

وی در ادامه افزود: سهم ناوگان اتوبوسرانی در جابجایی مسافران: ۶۱/۹ درصد، ناوگان مینی بوسی ۲۲/۷ درصد و سواری کرایه ۱۵/۴ درصد است.

افندی زاده تاکید کرد: تعداد مسافران جابجا شده با حمل و نقل ریلی ۷۳۹.۵۲۵ مسافر (رشد ۲۰ درصد)، تعداد مسافران جابجا شده با حمل و نقل هوایی اعم از پروازهای داخلی و خارجی ۱.۰۸۶.۶۶۴ مسافر و تعداد مسافران جابجا شده با شناورهای مسافری و تفریحی ۱.۳۰۰.۱۰۸ نفر بوده است. (رشد ۱۱ درصد)

وی با اشاره به متوسط تردد بین استانی گفت: از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۳ فروردین ۱۴۰۲، ۲.۱۶۲.۲۸۰ وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در پایان یادآور شد: از ابتدای طرح نوروزی، اردبیل با ۴۶ درصد، خوزستان با ۳۰ درصد، آذربایجان غربی با ۲۴ درصد، ایلام با ۲۳درصد و سیستان و بلوچستان با ۲۱ درصد بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته اند.

کد خبر: ۲۱۲٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha