۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
تسریع فرایندهای ثبتی واحدهای تولیدی در سال ۱۴۰۲
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مطرح کرد

تسریع فرایندهای ثبتی واحدهای تولیدی در سال ۱۴۰۲

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سامانه جامع ثبت شرکت‌ها بازطراحی و هوشمند سازی می‌شود.

به گزارش بازار، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با توجه به این که سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری، به عنوان سال "مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شد، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به همه واحدهای ثبتی بخشنامه‌ای صادر کرد تا این سازمان بتواند نقش خود را در تحقق شعار سال ایفا نماید.

بابایی در مورد جزئیات این بخشنامه تشریح کرد: این بخشنامه از پنج محور تشکیل شده است. مهمترین محور این بخشنامه تشکیل کارگروه‌های ویژه در واحدهای ثبت شرکت هاست. هدف این کارگروه‌ها تسریع و تسهیل فرایند ثبت شرکت و حل مشکلات موردی در این فرایند و توجه ویژه به بررسی پرونده‌های قدیمی در اداره ثبت شرکت هاست. همچنین به منظور بهبود عملکرداین اداره، "سامانه جامع ثبت شرکت ها" امسال بازطراحی و هوشمندسازی خواهد شد.

حسن بابایی در مورد اهمیت تسهیل سرمایه گذاری و تأمین مالی در رشد تولید بیان کرد: اگر بتوانیم هرچه سریع‌تر برای واحدهای تولیدی سند تک برگ صادر کنیم، این واحدها میتوانند سندتک برگ خود را به عنوان وثیقه در اختیار بانک‌ها قرار دهند و با اخذ وام کسب و کار خود را رونق دهند؛ لذا در این بخشنامه مقرر شد معاونت املاک و کاداستر سازمان ثبت بسترهای لازم برای تسریع در فرایند اخذ سند واحدهای تولیدی را فراهم کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مورد دیگر برنامه‌های این سازمان در سال ۱۴۰۲ گفت: ایجاد بسترهای حقوقی لازم به جهت حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی، همکاری با دولت در جهت اجرای سیاست‌های مولدسازی و تسهیل فرایندهای حقوقی و ثبتی این طرح و همچنین تشکیل کارگروه‌های ویژه به منظور حمایت از مالکیت معنوی مخترعین از جمله برنامه‌های ما برای جهت تحقق شعار سال است.

کد خبر: ۲۱۲٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha