۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
تولید ۵۰ تن در ساعت خوراک دام و طیور در ستاره کیان| امکان صادرات دان به کشورهای دیگر
مدیرعامل کارخانه ستاره کیان بیرجند مطرح کرد

تولید ۵۰ تن در ساعت خوراک دام و طیور در ستاره کیان| امکان صادرات دان به کشورهای دیگر

بیرجند- مدیر عامل کارخانه ستاره کیان بیرجند از وجود ظرفیت صادرات دان تولیدی این کارخانه به کشورهای دیگر خبر داد و گفت: ظرفیت تولید ۵۰ تن در ساعت خوراک دام و دان در این کارخانه وجود دارد.

سید علی خیریه مدیر عامل کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان ستاره کیان بیرجند سربیشه در گفتگو با خبرنگار بازار بیان داشت: این کارخانه در زمینی به مساحت ۴ هکتار و با زیر بنای ۱۶ هزار و ۵۶۰ متر مربع احداث شده است.

وی اظهار کرد: کارخانه ستاره کیان بزرگترین کارخانه تولید خوراک دان شرق کشور، با ظرفیت ۵۰ تن در ساعت است که دو خط مجزای تولید به ظرفیت ۲۵ تن در ساعت را دارد.

وی افزود: ظرفیت تولید این کارخانه در یک شیفت کار ۱۲۰ هزار تن انواع خوراک دام، طیور و آبزیان است.

خیریه تصریح کرد: کارخانه فول فت تمام اتومات به ظرفیت ۴ تن از تجهیزات موجود در این کارخانه است.

وی مزایای این کارخانه را استفاده از مشاورین شرکت ترونیتروشن هلند به مدت ۵ سال قبل از ساخت و بعد از تولید، تولید دان تحت لیسانس شرکت ترونیتروشن هلند و با برند هندریکس به مدت ۴ سال، به کارگیری بهترین مشاورین داخلی صنعت نفت و گاز و.... اعلام کرد.

خیریه افزود: با بهره گیری از این امکانات مشتریان شرکت حتی در زمان خروج بار از کارخانه امکان آزمایش در حضورشان فراهم شده است.

مدیر عامل کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان ستاره کیان بیرجند گفت: خط انتقال مواد اولیه به برج تولید به ظرفیت ۲۰۰ تن، خط انتقال مواد اولیه از سیلوهای مواد اولیه به برج تولید با ظرفیت ۱۰۰ تن و امکان سیرکوله مواد اولیه و نزدیکترین کارخانه به کشور افغانستان از جمله مزایای مورد نظر است.

خیریه با بیان اینکه قبل از ممنوعیت صادرات خوراک دام و طیور، ماهانه پنج هزار تن صادرات به افغانستان انجام می شد، گفت :‌ امکان صادرات از طریق ورود موقت و صادرات به افغانستان وجود دارد و این ممنوعیت برداشته شده است.

وی به ذخیره سازی های انجام گرفته در کارخانه اشاره و تصریح کرد: این ذخیره سازی ها شامل ۶ سیلوی فلزی به ظرفیت هر کدام دو هزار تن، ۹ سیلوی بتنی به ظرفیت هر کدام یک هزار تن، سطح شیب دار، سیمان صیقلی، دو باب سوله به مساحت یک هزار و یک هزار و ۵۵۰ متر مربع جهت ذخیره سازی کنجاله و مواد اولیه کیسه ای، ۲۴ مخزن جهت ذخیره مواد اولیه در محل برج تولید است

وی به وجود مخزن ۹۰ تنی برای ذخیره سازی محصول در برج تولید و تعداد ۱۲ تانکر ۲۵ هزار لیتری روغن و اسید چرب نیز اشاره کرد.

اشتغالزایی برای ۱۰۰ نفر

عابدین محمدی مدیر داخلی کارخانه ستاره کیان بیرجند هم گفت: از حدود پنج ماه گذشته علاوه بر تولید خوراک دام، تولید خوراک طیور هم در دستور کار قرار گرفته و هدف از سرمایه گذاری در این نقطه از کشور تامین دان کارخانه مرغ مادر و سایر مرغداری های استان و کشور و صادرات به کشورهای همسایه است.

وی به ارسال تولیدات این کارخانه به استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، یزد و کرمان اشاره کرد و اظهار کرد : با راه اندازی این کارخانه کار بزرگی در استان انجام شده است.

به گفته وی مسئولان وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی این واحد تولیدی را از بهترین کارخانجات کشور می دانند که مشابه آن پنج کارخانه بیشتر در کشور وجود ندارد.

مدیر داخلی کارخانه ستاره کیان بیرجند افزود : کارخانه ستاره کیان به لحاظ تکنولوژی، قرنطینه و مباحث بهداشتی بسیار پیشرو و برتر است و علاوه بر رعایت مباحث بهداشتی در تمام مراحل از تولید تا خروج از کارخانه بسیار مهم است.

محمدی از اشتغال مستقیم برای ۱۰۰نفر در این کارخانه خبر داد و افزود : ۴ کارشناس دامپزشک در این مجموعه فعالیت می کنند و یکی از ویژگی های منحصر به فرد کارخانه این است که با کمک کارشناسان به مرغداری ها مشاوره داده می شود تا دان متناسب با نیازخود را خریداری کنند.

کد خبر: ۲۱۲٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha