۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۴
توسعه گردشگری خوزستان یکی از عوامل مهار تورم این استان است
معاون گردشگری اداره کل میراث خوزستان در گفتگو با بازار:

توسعه گردشگری خوزستان یکی از عوامل مهار تورم این استان است

اهواز- عامری نسب، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: توسعه گردشگری خوزستان یکی از عوامل اشتغالزایی و مهار تورم در این استان است.

جمال عامری نسب در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: فرا رسیدن سال ۱۴۰۲ و همچنین حلول ماه مبارک رمضان را به مردم ایران اسلامی به ویژه استان خوزستان تبریک می‌گویم و این تقارن را نویدبخش روزهای خوب می‌دانیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۲ را به عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» نامیدند که یکی از آثار تورمی، معضل بیکاری است و باید برای آن چاره اندیشی شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ادامه داد: صنعت گردشگری یکی از بسترهای مناسب برای رفع معضل بیکاری است که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برنامه ویژه‌ای را سریعا تدوین خواهیم کرد.

عامری نسب عنوان کرد: آموزش گردشگری یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در دستور کار داریم به طوریکه مثلا یک خانواده در روستا زندگی می‌کند ولی با نحوه تبدیل بخشی از محل سکونت خود به خانه کاشانه بی اطلاع است که باید آموزش‌های لازم به این خانواده داده شود.

وی توضیح داد: تسهیلاتی که به صورت یکپارچه در سایت اینترنتی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نظر گرفته شده باید به صورت فراگیر اطلاع رسانی شود و در این خصوص انتظار داریم سایر دستگاه‌ها همچون شهرداری‌ها، ظرفیت اطلاع رسانی خود به این امر مهم اختصاص دهند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ظرفیت گردشگری آبی را مهم دانست و گفت: شهرهایی که دارای آب هستند در واقع یک نعمت الهی در اختیار آنها است که باید مردم آن منطقه به سمت کسب و کارهای مرتبط با گردشگری آبی هدایت شوند.

عامری نسب تاکید کرد: با آموزش، برنامه‌ریزی و اطلاع رسانی مناسب، گامی مهم را برای تحقق شعار سال انجام خواهیم داد.

کد خبر: ۲۱۲٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha