۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
چادرخوابی درکنار هتل‌ها| ارزان سازی سفر حلقه مفقوده اقتصاد گردشگری
بازار از مازندران گزارش می‌دهد؛

چادرخوابی درکنار هتل‌ها| ارزان سازی سفر حلقه مفقوده اقتصاد گردشگری

 ساری - بیشتر مسافران مازندران یا در مراکز اقامتی دولتی اسکان می یابند و یا در سالن های ورزشی چادر می زنند و این نشان می دهد ارزان سازی سفر حلقه مفقوده در اقتصاد گردشگری است.

بازار؛ گروه استان ها: قیمت بالای اجاره ویلاها و هتل ها، بخش عمده ای از مسافران مازندران را روانه خوابگاه های دولتی و سالن های ورزشی کرده است تا از چادرخوابی در تفرحگاه ها و حاشیه راه ها جلوگیری شود.

بارش باران و برف و برودت هوا نیز درغافلگیری مسافران و متولیان گردشگری و ستاد اجرایی خدمات سفر تاثیرذار بوده است و بیشتر گردشگران مقیم استان بر دوش مراکز اقامتی دولتی و سالن های و سوله های ورزشی بوده است.

در سال جاری آمارهای مسافران نوروزی در مازندران و مناطق مختلف کشور از ۱۶ اسفندماه و اعیاد شعبانیه ثبت می شود و از آن تاریخ تا ۲۹ اسفند ماه بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر در مراکز اقامتی ارزان قیمت اسکان یافتند.

این درحالی که ظرفیت اقامت مسافران نوروزی در مازندران یک میلیون و ۲۵۰ هزار مسافر تعیین شده است و این اماکن شامل هتل ها، متل ها، خاننه های مسافر، واحدهای بومگردی، تاسیسات آموزشی وابسته به آموزش و پرورش و سایر مراکز اقامتی است.

قیمت های نجومی و بالای هتل ها واحدهای اقامتی شامل سوئیت، ویلا و هتل در مازندران سبب شده تا بیشتر مسافران روانه هتل ورزششی ها و سالن های ورزشی و خوابگاه های دانشجویی و دولتی شوند.

هزینه های اقامت بالا است

یک مسافر تهرانی که برای اسکان از مدرسه ای در غرب مازندران بهره گرفته است، گفت: قیمت اجاره سوئیت ها و هتل ها بسیار بالا است از این رو مجوز شدیم برای آن که در چادر نمانیم در مدرسه اقامت داشته باشیم.

چادرخوابی درکنار هتل‌ها| ارزان سازی سفر حلقه مفقوده اقتصاد گردشگری

وی هزینه یک سئویت یک خوابه را شبی ۷۰۰ هزار تومان اعلام مرد و گفت: هزینه هتل ها هم که بالا است.

در راستای ارزان سازی سفر و بهره مندی اقشار مختلف از خدات سفرها، آلاچیق هایی ارزان قمیت نیز در مناطق تفرجگاهی مازندران راه اندازی شده و در آن امکانات اولیه برای اسکان اقامت طراحی شده است.

بهره مندی روزانه هزار نفر از تفرجگاه ساحلی

محمدعلی ابوطالبی مدیرعامل هتل های پارسیان کشور بااشاره به راه اندازی بزرگترین تفرجگاه مازندران در چالوس گفت: در فاز اول در این تفرجگاه آلاچیق و کلبه های برای اقامت مسافران درنظر گرفته شده است.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که در این کلبه ها، امکانات اولیه برای اسکان و اقامت وجود دارد، گفت: پیش بینی می شود روزانه هزار نفر در این آلاچیق ها از خدمات استفاده کنند.

وی با عنوان این که رانده اندازی کلبه ها در فاز دوم توسعه بیشتری می کیرد، گفت: در این کلبه های جنگلی، سرویس هایی نظیر حمام و سرویس بهاشتی نیز طراحی شده است و می تواند به ارتقای خدمات کمک کند.

ابوطالبی با بیان این که استقبال مسافران برای بهره مندی از خدمات در فضای جنگلی و کلبه ها بیشتر از هتل خواهد بود، گفت: اقامت در این کلبه ها وو عرصه های جنگلی، جذابیت بیشتری دارد.

چادرخوابی درکنار هتل‌ها| ارزان سازی سفر حلقه مفقوده اقتصاد گردشگری

مازندران دارای ظرفیت های گردشگری، آثار و بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی فراوان است که در نوروز و دیگر فصل ها مسافران زیدی را به خود می کشاند، از این رو برای ارزان سازی سفر، توسعه بومگردی ها و واحدهای اقامتی ارزان قیمت باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

ورود ۵ میلیون مسافر

صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اظهار این که باید برای جذب گرد شگر و حفظ این ظرفیت ها تلاش های مضاعف صورت گیرد، افزود:با توجه به پتانسیل های گردشگری و بوم گردی، هرساله مسافران برای بازدید جاذبه های طبیعی و تاریخی منطقه نظیر برج رسکت، منطقه شیرین رود ،سد سلیمان تنگه و دشت زیبای دشت فریم صحرا و غیره سفر می کنند.

برزگر با بیان این که توسعه سفرهای ارزان قیمت از مهمترین برناه ها است، اظهار داشت: در طرح نوروزی امسال از ۱۶ اسفند تا ۲۹ اسفند بیش از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به استان سفر کردند که سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آن در مراکز اقامتی نظیر مهمانسراهای دولتی، خوابگاه های دانشجویی و سوله های ورزشی و غیره اقامت کردند.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: همچنین یک میلیون و ۶۳۶ هزار نفر در خانه های مسافر اقامت کردند که ۳۰ درصد مسافران را شامل می شود و ۳۹ هزار نفر در هتل ها اقامت کردند.

برزکر میزان اقامت در کمپ، کانکس و چادرهای مسافرتی را ۳۶۲ هزار نفر معادل ۶.۷۰ درصد مسافران ذکر کرد و گفت: باید برای توسعه زیرساخت های سفر ارزان برنامه ریزی و نیازسنجی صورت گیرد.

نوروز سال قبل ۲۰ میلیون مسافر به استان مازندران سفر کرد و متولیان امر پیش بینی کرده اند امسال بیش از ۲۲ میلیون نفر مهمانان نوروزی مردم استان هستند و بخش عمده ای از آن ها برای اقامت درپی تاسیسات دولتی و ارزان قیمت هستند.

کد خبر: ۲۱۲٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha