۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
موزه آب در دامغان افتتاح شد
به مناسبت بهار؛

موزه آب در دامغان افتتاح شد

دامغان- موزه آب دامغان به عنوان دومین موزه تخصصی آب استان سمنان همزمان با نخستین روز از بهار، افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، موزه آب در دامغان به عنوان دومین موزه تخصصی آب استان سمنان با حضور مسئولان شهرستانی و علاقمندان به میراث فرهنگی شهرستان دامغان افتتاح شد.

مسئول این موزه در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه این موزه از امروز میزبان علاقمندان است، گفت: ۲۰۰ اثر تاریخی به خصوص اسناد مرتبط با آب، وقف نامه ها و ... در این موزه نگهداری می شود.

کشاورزیان با بیان اینکه اسناد مرتبط با فروش و اجازه آب و همچنین اسناد تملیک آب در این موزه برای نمایش عموم قرار داده شده است، تاکید کرد: انواع کنتورها و شیرهای برداشت سنتی آب در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه این موزه همچنین بخش های متنوعی برای بازدید مسافران نوروزی دارد، افزود: اواع ظروف مسی، تلمبه های استخراج آب دستی و ابزارهای برداشت و هدایت آب نیز در این موزه نگهداری می شود.

به گزارش بازار در استان سمنان دو موزه تخصصی آب در شاهرود و دامغان وجود دارد. آشنایی مردم با پیشینه تامین و استفاده از آب و همچنین نقش آب در اقتصاد بومی استان سمنان هدف این موزه ها است.

گفتنی است موزه سمنان، موزه ایل سنگسر، موزه گرمسار، موزه شاهرود، موزه آب شاهرود، موزه عرفان شرق بسطام و ... در زمره جاذبه های استان سمنان برای مسافران نوروزی هستند.

کد خبر: ۲۱۲٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha