۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
تامین ۴۸ شناور برای جابجایی در مسافرت‌های دریایی

تامین ۴۸ شناور برای جابجایی در مسافرت‌های دریایی

سخنگوی ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۴۸ شناور مسافری توانستند مجوزهای لازم را از لحاظ ایمنی کسب کنند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه وشهرسازی، نادر پسنده، درباره اقدامات سازمان بنادر برای نوروز گفت: در ۶ ماه گذشته شناورهای مسافری را برای ایمن بودن غربالگری کرده ایم تا سفری ایمن و با نشاط را برای هم وطنان رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه ۴۸ شناور مسافری توانستند مجوزهای لازم را به لحاظ ایمنی کسب کنند افزود: از این تعداد شناور ۵ هزار و هشتصد صندلی برای جابجایی مسافرین درنظر گرفته شده است.
مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر با بیان اینکه ۱۱ هزار و پانصد شناور تفریحی آماده خدمات رسانی به مسافرین در بنادر کشور هستند تصریح کرد: برای این تعداد شناور نیز ۵۷ هزار صندلی برای جابجایی هم وطنان در نظر گرفته شده است.

به گفته سخنگوی ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز سازمان بنادر و دریانوردی ۶۴ لندینکرافت با ظرفیت جابجایی ۲هزار ۷۰۰خودرو برای ایام نوروز در بنادر کشور مستقر شده اند.

پسنده با اشاره به بازرسی‌های مکرر از پایانه‌های مسافری رفع نواقص افزود: این پایانه‌ها آماده خدمات رسانی به مردم بوده و همچنین نیروهای امداد و نجات دریایی در آماده باش کامل هستند لذا برای اینکه سفرهای ایمنی را برای مسافرین رقم بزنیم ۲۱ شناور ناجی امداد و ۱۲۶ فروند شناور همیار ناجی که مردمی بوده برای بنادر کشور تدارک دیده شده است.

وی به هماهنگی‌های صورت گرفته با هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از بالگردهای امدادی اشاره کرد و گفت: ۳ فروند بالگرد امدادی در سواحل جنوبی کشور آماده خدمات رسانی بوده و با سایر ارگان‌های نظامی و شرکت‌های دولتی و خصوصی که در امر پرواز دخیل هستند هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ ایستگاه امداد و نجات را برای امداد رسانی شناسایی کرده ایم، اعلام کرد: در کنار شناورهای امدادی سازمان بنادر از شناورهای نظامی در مواقع ضرور برای کمک به حادثه دیدگان در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز سازمان بنادر و دریانوردی درباره برنامه‌های فرهنگی درنظر گرفته شده برای ایام نوروز بیان کرد: در بیشتر پایانه‌های مسافری اقدام به توزیع بسته‌های فرهنگی و بروشورهای تخصصی در حوزه دریانوردی و ارسال پیامک جهت اطلاع رسانی خواهد شد لذا برنامه‌هایی را برای نشاط مسافرین در این پایانه‌ها در نظر گرفته ایم.

به گفته پسنده پیش بینی‌های لازم برای استقابل از مسافران در ماه مبارک رمضان نیزصورت گرفته است که به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۲٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • پیمان ابراهیمی IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
      0 0
      شمال کشور که گردشگربیشتری دارد هنوز یک کشتی تفریحی وحتی اسکله برای قایق هاندارد وقایق های آن مربوط به پنجاه سال پیش است