۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
سامانه ثبت کالا برای وارد کننده مشکل ایجاد می‌کند
فرجی به بازار گفت:

سامانه ثبت کالا برای وارد کننده مشکل ایجاد می‌کند

تهران- فرجی، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران گفت: سامانه ثبت کالا باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای وارد کنندگان کالا به کشور می‌شود.

محمد رضا فرجی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صنوف تمایلی برای انجام کارها به صورت غیر قانونی ندارند بیان کرد: مشکلات از ناحیه سامانه ثبت کالا در گمرک است از سوی دیگر جریمه سامانه گمرکی باید برای کسانی اعمال شود که کالای قاچاق را به کشور وارد می کنند

وی با بیان اینکه قانون باید برای ثبت در سامانه کالا بازنگری شود گفت: مفهوم قاچاق این است که از مبادی قانونی و رسمی به کشور وارد نشده باشد و یا در مورد قاچاق حرفه ای کالای دیگری در گمرک وارد شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق تهران گفت:در کشورهای توسعه یافته آمار سالانه جرم و جنایت و تخلفات کاهش می یابد اما در کشور ما شاهد روزافزون آمار قاچاق هستیم

فرجی با بیان اینکه ما متاسفانه قاچاق تصنعی را نیز ایجاد می کنیم افزود:قانون جدید که در مورد لزوم ثبت کالا در سامانه مرتبط است ایراد دارد گرچه در مواردی شاید درست عمل کند اما در کل دارای نواقص است.

وی افزود: به عنوان مثال هفته گذشته کالایی در شهر زنجان ضبط شد که نصف آن محموله داخل ایران تولید شده بود و برگ سبز داشت اما قاضی تنها به جرم اینکه در سامانه ثبت نشده بود صاحب کالا را به پرداخت چهار برابر ارزش محموله محکوم کرد.

کد خبر: ۲۱۲٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha