۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
فروش ۴۱۵ میلیارد تومانی سینما در سال ۱۴۰۱

فروش ۴۱۵ میلیارد تومانی سینما در سال ۱۴۰۱

بر اساس آخرین آمارها فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۱ به مرز ۴۱۵ میلیارد تومان رسید و در این سال ۱۳ و نیم میلیون نفر به تماشای فیلم‌های اکران شده نشستند.

به گزارش بازار، نگاهی گذرا به اکران سال ۱۴۰۱ با نمایش حدود ۵۰ فیلم نشان می‌دهد در سالی که به روزهای پایانی آن رسیده‌ایم، مخاطب روی خوش خود را بیش از همه به فیلم‌های کمدی نشان داده است.

بررسی کلی فروش فیلم‌های اکران‌شده در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که سه فیلم پرفروش سال صرفا کمدی هستند که در مجموع حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را به سینماها کشاندند. در این بین مسعود اطیابی با ساخت و اکران دو فیلم کمدی - که در رتبه‌های اول و دوم جدول فروش قرار دارند - رکورددار در فروش و جذب تماشاگر است.

در نقطه مقابل افشین هاشمی قرار دارد که فیلمش با نام «پسران دریا» با وجود انتخاب به عنوان بهترین فیلم جشنواره کودک و نوجوان، در گیشه شکست خورد و شاید اگر در زمانی دیگر روی پره می‌رفت با بدشانسی و استقبال کم مخاطب مواجه نمی‌شد.

جدول فروش امسال این است که از بین ۴۸ فیلم اکران‌شده، تعداد مخاطبان ۱۰ فیلم حتی به ۱۰ هزار نفر هم نرسیده است.

براساس آمار ثبت‌شده در سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) تا ساعت ۱۰ صبح دوشنبه ۲۹ اسفندماه، تعداد مخاطبان فیلم‌های اکران‌شده در سال ۱۴۰۱، ۱۳ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۳۹۳ نفر است و میزان فروش هم به رقم ۴۱۵ میلیاد و ۴۶۶ میلیون و ۶۹۲ هزار تومان رسیده است. البته این آمار با توجه به ادامه اکران چند فیلم از جمله «ملاقات خصوصی»، «بخارست»، «چپ راست» و برخی فیلم‌های کودک در تعطیلات عید، پس از پایان اکران نوروزی تغییر خواهد کرد.

کد خبر: ۲۱۲٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha