۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
ضرورت رعایت اصول فنی در استفاده از کود سرک در دیمزارها

ضرورت رعایت اصول فنی در استفاده از کود سرک در دیمزارها

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: پاییز و زمستان امسال با کاهش ۱۶ درصدی نزولات آسمانی در کشور مواجه بودیم و کشاورزان باید کود سرک را با استفاده از راهنمایی کارشناسان در مزارع استفاده کنند.

به گزارش بازار، مظفر روستا رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی گفت: در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل بارندگی‌ها تا ۲۰ درصد کاهش یافته است کشاورزان مصرف کود سرک را کاهش داده و به جای آن مزارع را محلول پاشی کنند.

مظفر روستایی گفت، در مزارعی که کمترین بارش را دارند درهر هکتار ۳۰ تا ۵۰ کیلوگرم کود سرک استفاده شود.

وی افزود: در استان‌های گلستان و خراسان که در ۲ ماه گذشته کمترین بارندگی را شاهد هستند کشاورزان دیمکار از کودهای سرک استفاده نکنند، زیرا استفاده بیش از اندازه از این نوع کود در آخر فصل موجب چروکیدگی دانه و کاهش تولید خواهد شد.

روستایی افزود در سال‌های خشک دستیابی به محصول مناسب نیازمند مدیریت مزرعه با استفاده از راهنمایی‌های کارشناسان مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم و جهاد کشاورزی است.

وی گفت: کشاورزانی که در کشت پاییزه از کود استفاده نکرده در بهار و مواقع بارندگی پس از کود سرک مزرعه خود را محلول پاشی کنند.

رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور همچنین گفت: در سال زراعی بارندگی‌ها در استان گلستان نسبت به دراز مدت ۶۰ درصد و در خراسان نزدیک به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۱۲٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha